حال دانش‌آموزان حادثه گردباد روستای باغ‌ یئری مراغه مساعد است

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ مراغه گفت: وضعیت جسمانی دانش‌آموزان روستای «باغ یری» این شهرستان که بر اثر واژگونی کانکس مدرسه زخمی شده بودند، مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رسول اسدی شامگاه _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانکس مدرسه این روستا ظهر روز گذشته بر اثر گردباد واژگون شد و علاوه بر معلم، پنج نفر از دانش‌آموزان که در داخل آن حضور داشتند، زخمی شدند.

وی افزود: یک نفر از دانش‌آموزان همراه با خانم معلم این روستا به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند اما چهار دانش‌آموز دیگر بر اثر شکستگی بعضی اعضا از جمله انگشت و قفسه سینه بستری هستند.

حسین اکبریان، مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در خصوص این حادثه خاطرنشان کرد: ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز یکشنبه ۱۹ فروردین گردباد شدیدی موجب وارد شدن خسارت به ساختمان‌ها و مدرسه کانکسی این روستا شد.

وی اضافه کرد: در این حادثه پنج محصل این روستا و معلم این مدرسه دچار آسیب دیدگی شدند که بلافاصله به بیمارستان اعزام شدند، دو دانش‌آموز و معلم مدرسه ترخیص شده‌اند و سه نفر از محصلان گرامی برای تکمیل درمان در بیمارستان بستری هستند و به زودی ترخیص خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه تاکید کرد: این مدرسه کانکسی ۹ سال است که در روستای باغ یئری مستقر است و بارها پیگیری کرده‌ایم تا محلی از طرف روستاییان برای احداث مدرسه در این روستا اختصاص یابد و امیدواریم با همکاری لازم روستاییان و همت خیران که قول مساعد داده‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن مدرسه کانکسی این روستا برچیده شود.

اکبریان عنوان کرد: اولویت دولت در برچیدن مدارس کانکسی، مدارس بالای ۱۰ دانش‌آموز است و تقریباً نزدیک به ۷۰ مدرسه کانکسی بالای ده دانش‌آموز در سطح در استان در دولت سیزدهم برچیده شده‌اند.

وی ادامه داد: بعضی از روستاها فصلی بوده و تعداد خانوار روستا تا پنج خانوار کاهش میابد ولی با این حال ساخت مدارس مناسب برای این روستاها نیز جزو برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه اظهار کرد: مقاوم‌سازی مجدد ۱۸ مدرسه کانکسی مراغه فردا انجام خواهد شد، آموزش در این روستا تعطیل نخواهد بود و با پیگیری صورت گرفته دانش آموزان و معلم روستا فعالیت مجدد خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، پس از وقوع این گردباد امدادگران اورژانس و هلال احمر شهرستان به محل اعزام شدند و مصدومان را به بیمارستان سینا منتقل کردند.

بخش سراجوی مراغه به مرکزیت شهر خداجو بیش از ۹۰ روستا دارد که تعداد قابل توجهی از آن‌ها به دلیل فاصله زیادی که با مرکز بخش و شهر مراغه دارند، جزو روستاهای محروم شهرستان به شمار می‌روند.

کد خبر 742732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.