دستگاه‌ها جایگاه خود را در تحقق رشد اقتصادی مشخص کنند

استاندار کرمانشاه با اشاره به هدف‌گذاری رشد اقتصادی هفت درصدی برای استان در سال جاری گفت: همه دستگاه‌ها باید جایگاه خود را در تحقق رشد در استان پیدا کنند و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه شامگاه _یکشنبه نوزدهم فروردین _ شورای برنامه‌ریزی استان با تاکید بر هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها در سال جدید اظهار کرد: هرچقدر دستگاه‌ها درون خود به صورت جداگانه فعالیت داشته باشند، باز هم نمی‌توانند به نتیجه و موفقیتی که از هم افزایی دستگاه‌ها به دست می‌آید، برسند.

وی افزود: هم‌افزایی و برنامه‌ریزی و هدفمند اقدام کردن دستگاه‌ها یک ضرورت است که باید در سال جدید به آن پرداخته شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» خاطرنشان کرد: بعضی از این شعارها به‌صورت تعارف درآمده است درحالی که همین شعار نیاز امروز جامعه ما است و برای استان ما ضرورت دو چندان دارد.

صحرایی اضافه کرد: همه مدیران باید متوجه ضرورت تحقق این شعار در استان باشند و باید برای تحقق آن اولویت‌های خود را تعیین کنند. تمام مدیران دستگاه‌ها ظرف دو هفته فرصت دارند تا سه اولویت خود را برای تحقق شعار سال در بحث جهش تولید به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان تحویل دهند.

وی تاکید کرد: این کار موجب می‌شود که هم آن دستگاه مسیر حرکت خود را روشن کند و هم مجموعه شورای برنامه‌ریزی استان بتواند اولویت‌ها را در حوزه‌های مختلف شناخته و با شناخت بهتری به آن‌ها ورود کند.

استاندار کرمانشاه از مدیران خواست تا راهکارهای لازم در خصوص نحوه «مشارکت مردم» در جهش تولید را هم در دستگاه خود مشخص کنند و ادامه داد: مشارکت مردم در امر تولید قطعاً بدون برنامه محقق نمی‌شود و هر دستگاهی باید مشخص کند که مردم چگونه می‌توانند در این امر مشارکت داشته باشند و این راهکارها نیز باید تا دو هفته آینده به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان تحویل شود.

دور دوم سفر هیئت دولت به کرمانشاه نزدیک است

صحرایی با بیان اینکه استان تاکنون دو سفر مهم داشته است، تصریح کرد: یکی از این سفرها، سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ است که با خیر و برکات بسیاری برای استان همراه بود.

وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف مصوبات این سفر، ادامه داد: در همین راستا مدیران دستگاه‌ها تا دو هفته آینده فرصت دارند تا اگر مصوبه‌ای از این سفر در مجموعه دستگاه آن‌ها قرار دارد، آخرین وضعیت آن را اعلام کنند تا بتوانیم جمع‌بندی مناسبی از وضعیت مصوبات این سفر داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با جمع‌بندی مصوبات قرار است نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری داشته باشیم و ماحصل اقدامات انجام شده در خصوص سفر ایشان را اعلام کنیم تا اگر مصوباتی انجام نگرفته است بتوانیم آن را از این طریق عملی و فرصت‌های بهتری برای استان ایجاد کنیم.

صحرایی سفر مهم دوم را دور اول سفر هیئت دولت سیزدهم به استان عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های استان تا دو هفته دیگر فرصت دارند آخرین وضعیت مصوبات این سفر را هم به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان گزارش دهند تا بدانیم دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار داریم.

وی گفت: ظاهر فاصله زیادی با دور دوم سفر نداریم و باید جمع بندی کاملی از اقدامات صورت گرفته داشته باشیم تا بتوانیم با آمادگی بیشتری برای دور دوم سفر آماده شویم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌ها باید علاوه بر اعلام آخرین وضعیت مصوبات این سفر، پروژه‌های نیمه تمام ضروری را هم برای ارائه در دور دوم سفر آماده کنند، اظهار کرد: تجربه دور دوم سفر در سایر استان‌ها نشان می‌دهد که پروژه‌های نیمه‌کاره در اولویت مصوبات سفر هستند، علاوه بر این اگر پروژه‌ای جدید نیاز و اولویت استان است، دستگاه‌های استان باید این پروژه‌ها را اعلام کنند تا بتوانیم بر اساس اولویت در دور دوم سفر آن‌ها را پیگیری کنیم.

دستگاه‌ها جایگاه خود را در تحقق رشد اقتصادی ۷ درصدی امسال استان مشخص کنند

صحرایی با اشاره به هدف گذاری رشد اقتصادی هفت درصدی برای استان در سال جاری، گفت: همه دستگاه‌ها باید جای خود را در تحقق این رشد در استان پیدا کنند و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند.

وی گردشگری را یکی از محورهای مهم برای افزایش رشد اقتصادی استان عنوان و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های این حوزه در استان بهره گرفته شود و باید با راهکارهای خلاقانه در این حوزه ورود کنیم. به‌طور مثال می‌توان از برخی ظرفیت‌های مهم تولید فیلم و سریال کرد و این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کرد و نباید به راهکارهای سنتی گذشته بسنده کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: از طرفی اربعین فرصت بسیار خوبی برای استان است که باید همه جانبه از آن بهره گرفته شود، حتی بین بخش‌های مختلف مانند کشاورزی و اربعین، صنعت و اربعین، دانشگاه و اربعین باید ارتباط برقرار شده و هر حوزه باید بداند که چطور باید از این فرصت بهره گیرد.

صحرایی افزود: به‌طور مثال دانشگاه می‌توان با برگزاری همایش ملی در حوزه اربعین و معرفی جایگاه مرز خسروی در عبور و تردد زوار به معرفی هرچه بیشتر مرز خسروی و استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا کمک کند و همه این اقدامات در مجموع منافعش متوجه تمام استان خواهد بود.

کد خبر 742730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.