مبلغ زکات فطریه اعلام شد

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: مبلغ زکات فطریه از طرف دفتر مقام معظم رهبری برای کسانی‌که طعام قالبشان نان و گندم است مبلغ برای هر نفر ۶۵ هزار تومان و برای کسانی برنج هست و برنج داخلی مصرف می‌کنند مبلغ ۱۸۰ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _یکشنبه نوزدهم فروردین _ در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص چگونگی زکات فطریه اظهار کرد: یکی از احکام روزه‌داری پایان ماه مبارک رمضان که مخصوص عید سعید فطر، احکام زکات فطر است که برای هر نفر یک صاع لازم است پرداخت بشود و یک صاع به اندازه ۳ کیلوگرم طعام باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای خانواده‌هایی که طعام قالبشان نان هست به قیمت گندم و آرد می‌توانند پرداخت کنند که از طرف دفتر مقام معظم رهبری مبلغ ۶۵ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص کسانی که قوت قالبشان برنج هست و برنج داخلی مصرف می‌کنند مبلغ برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان از سوی دفتر مقام معظم رهبری تعیین شده است که می‌توانند پرداخت کنند.

وی در خصوص اینکه زکات فطریه را در کجا می‌شود هزینه کرد، گفت: اگر فقیری را در اقوام یا نزدیکان می‌شناسند می‌توانند پرداخت کنند زیرا اولویت با فقرایی است که شناخت دارند پرداخت کنند و لازم هم نیست به آنها اعلام کنند که این زکات فطره است.

حجت‌الاسلام غفوری تأکید کرد: در صورتی که افراد در نزدیکانشان و اطرافیانشان فقیری رو نمی‌شناسند می‌توانند به نهادهای امدادرسان و مجموعه‌هایی که به فقرا رسیدگی می‌کنند مبلغ زکات را پرداخت کنند که آن‌ها این مبلغ را به مستحقینش برسانند.

وی در پایان به نکته‌ی مهم درباره زمان پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و گفت: نکته مهمی که در خصوص زمان پرداخت زکات فطریه وجود دارد این است که حتماً باید قبل از نماز عید سعید فطر مؤمنین و مؤمنات زکات را پرداخت کرده یا کنار گذاشته باشند.

روز عید فطر در تقویم سالیانه ۲۲ فروردین‌ماه پیش‌بینی شده است.

کد خبر 742691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.