مشگین شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مشگین‌شهر از مقاصد مهم گردشگری در استان و کشور است و انتظار می‌رود در تعطیلات عیدفطر با استقبال گسترده گردشگران مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: شهرستان مشگین‌شهر همواره به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در استان و کشور مورد توجه گردشگران بوده و انتظار می‌رود در تعطیلات عید فطر نیز گردشگران بسیاری این شهرستان را برای سفر انتخاب کنند.

وی افزود: مجموعه‌های گردشگری شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران هستند و جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی برای این ایام تدارک دیده شده است که می‌تواند لحظات خوبی را برای گردشگران رقم بزند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: لازم است که از سوی دستگاه‌های مرتبط شهرستان پویش‌هایی برای پاک‌سازی محیط و نظافت ورودی‌های شهر ایجاد شود و تابلوهای دسترسی به مناطق گردشگری و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به احیای شود.

ادیب اظهار کرد: دهمین جشنواره کوچ عشایر شاهسون امسال برای دومین دوره متوالی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری است.

وی با اشاره به پیشنهاد تاریخ ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه به عنوان زمان برگزاری جشنواره، افزود: برنامه جشنواره به صورت کامل آماده است و اداره کل میراث‌فرهنگی استان آماده برگزاری این جشنواره است اما در زمینه تأمین اعتبار باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های استانی و شهرستانی و بخش خصوصی انجام شود تا مشکلی در مسیر برگزاری این جشنواره مهم رخ ندهد.

محمدی ادیب بیان کرد: سابقه این جشنواره و توجه ویژه به آن در سال گذشته مسئولیت ما را دو چندان می‌کند تا برای برگزاری باشکوه‌تر آن در سال جاری تلاش کنیم و این اتفاق با همکاری فرمانداری بیله‌سوار، اداره کل امور عشایری و نهادهای مرتبط شهرستانی و استانی ممکن خواهد بود.

تمهیدات لازم برای پذیرش میهمانان در عید فطر اتخاذ شده است

شهرام محمدی فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در این نشست اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای تعطیلات عید فطر در شهرستان انجام شده و اقدامات لازم برای تأمین اقلام مورد نیاز، آماده‌سازی مجموعه‌ها و گرامیداشت عید فطر انجام شده تا شرایط خوبی برای گردشگران ورودی به شهرستان وجود داشته باشد.

وی افزود: از هموطنان دعوت می‌کنیم مشگین‌شهر را برای سفر در بهار و تابستان به ویژه تعطیلات عید فطر انتخاب کنند و در همین راستا بازدید از مراکز و مجموعه‌های گردشگری توسط اداره میراث‌فرهنگی شهرستان به صورت مستمر انجام می‌شود تا میزبان شایسته‌ای برای گردشگران باشیم.

کد خبر 742638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.