حوزه و دانشگاه باید در خط مقدم جنگ فرهنگی باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: در طول تاریخ هرآنچه پیشرفت و ترقی برای جوامع بشری رخ‌ داده از وجود دانشمندان و علما بوده است و مراکز علمی همواره پیشتاز حرکت بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری امروز _ یکشنبه نوزدهم فروردین _ در دیدار نبی احمدی رئیس و معاونان دانشگاه رازی، علما را تحول‌آفرین خواند و بیان کرد: در طول تاریخ هر آنچه پیشرفت و ترقی برای جوامع بشری رخ‌داده از وجود دانشمندان و علما بوده است و مراکز علمی همواره پیشتاز حرکت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه میدان جنگ امروز، عرصه فرهنگ است، افزود: فرهنگ، تنها عرصه‌ای است که دشمن به آن امید بسته و با تمام توان در آن عرصه به جنگ با ما وارد شده است.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه این جنگ کاملاً ادراکی و شناختی است، خاطرنشان کرد: میدان جنگ فرهنگی، اذهان، اعتقادات، باورها و اخلاق و رفتار نسل جوان ما است؛ بنابراین از مراکز علمی، حوزه و دانشگاه توقع این است که خط مقدم این جبهه باشند.

غفوری با بیان اینکه لازم است دانشگاه‌ها به طور جدی جهش تولید را پیگیری کنند، اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان نگران‌کننده و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری واقعاً جدی است، این در شأن مردم شریف و فداکار استان نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، عنوان کرد: به‌فضل خدا در انقلاب اسلامی، با توکل به خدا و اراده مستحکم مردم و نخبگان جامعه، توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف بر دشمن چیره شویم.

کد خبر 742599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.