نصب مجسمه «نماد صنعت» در شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به صنعتی بودن شهرک صنعتی امیرکبیر (شاهپور) مجسمه «نماد صنعت» با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در میدان امیرکبیر نصب می‌شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه پروژه‌های زیباسازی حال مردم را خوب می‌کند، اظهار کرد: در واقع هنر شهری به‌طور عام و مجسمه‌های شهری به‌طور خاص بخشی از عناصر هویت‌بخش فضاهای جمعی شهر به‌شمار می‌رود که در ساماندهی، معنا بخشی و تلطیف منظر آن در حد خود مؤثر است.

وی افزود: طراحی و ساخت فضاهایی حاوی عناصر و آثار هنری به‌ویژه مجسمه‌های شهری، به دلیل قابلیت‌های زیباشناسی و تأثیرگذاری آن می‌تواند در تسکین آشفتگی شهر و خستگی بصری شهروندان مفید باشد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن منطقه امیرکبیر مجسمه نماد صنعت از جنس فایبرگلاس با ارتفاع ۴/۷۰ متر و با هنرمندی محمدرضا مکارمی در میدان امیر کبیر (شاهپور) نصب می‌شود.

نصب مجسمه «نماد صنعت» در شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان

رسالت با بیان اینکه مجسمه نماد صنعت با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است، گفت: هویت‌بخشیدن به فضاها، تکمیل مبلمان شهری و تقویت حس زیباشناسی، تفکر و تأمل در شهروندان از جمله اهداف نصب مجسمه و تندیس‌ها در شهرها به‌شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: انواع مجسمه‌هایی که از بزرگان هر منطقه طراحی و در میادین یا چشم‌اندازهای مهم شهری نصب می‌شود، موجب شکل‌گیری نوعی هویت ملی و فرهنگی می‌شود و حتی می‌تواند نوعی الگوپذیری مثبت را در جامعه رواج دهد.

کد خبر 742472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.