احداث زورخانه در منطقه باغ‌غدیر توسط فولاد مبارکه

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه تصمیم گرفته است تا دو سال آینده در منطقه باغ‌غدیر یک زورخانه برای ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای احداث کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نکوداشت آئین کهن زورخانه‌گردی در ماه‌مبارک رمضان شامگاه شنبه _هجدهم فروردین_ در مؤسسه فرهنگ ورزش و قرآن علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) و از ساعت ۲۰:۳۰ با حضور سردار باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب‌الدعواتی از پیشکسوتان مشهور ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه، جواد محمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، حسین حسین‌زاده رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، محمدرضا ساکت مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان و عضو هیئت‌مدیره فدراسیون فوتبال، محمد سلطان‌حسینی مدیرکل اسبق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، رسول کربکندی دروازه‌بان اسبق تیم‌ملی فوتبال و باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن به‌همراه جمعی از اهالی ورزش استان اصفهان برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا پس از این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری چنین آئین‌ها و نکوداشت‌هایی اظهار کرد: فولاد مبارکه در قالب باشگاه فرهنگی‌ورزشی سپاهان، حمایت‌های ارزنده‌ای از ورزش قهرمانی کشور داشته است. ورزش‌های زورخانه‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی هزاران‌ساله این مرزوبوم است، همچنین ارزش‌های بی‌بدیلی در این ورزش نهفته است که نه‌تنها در ورزش، بلکه به‌دنبال آن در حوزه‌های دیگر جامعه ارزش‌آفرین خواهد بود.

وی افزود: صادرات این ورزش و در حقیقت توسعه آن به سایر کشورها امکان‌پذیر است، همان‌طور که بسیاری از کشورها ورزش‌های سنتی‌شان را به سایر کشورها صادر می‌کنند. ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی از لحاظ ارزشی و تاریخی از بسیاری ورزش‌های بین‌المللی قدمت و پیشینه بیشتری دارد و جزو ورزش‌هایی است که از همان ابتدا با موسیقی برگزار می‌شده است و ارزش‌های مردانگی، احترام به بزرگان، ذکر اهل‌بیت، یاد خدا و اولیای الهی در آن نهفته است.

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان سال گذشته تصمیم گرفت در کنار ورزش‌های قهرمانی، روی ورزش زورخانه‌ای سرمایه‌گذاری داشته باشد. تیم نوجوانان و جوانان را شکل دادیم که تیم نوجوانان سال گذشته عنوان قهرمانی را کسب کرد و در محضر رهبر انقلاب‌اسلامی برنامه اجرا کرد که نقطه عطفی در ورزش پهلوانی کشور بود. در بخش جوانان نیز مسابقاتی پس از ماه رمضان برگزار می‌شود و امیدوارم باشگاه سپاهان بتواند عملکرد خوبی از خود ارائه دهد.

طیب‌نیا ادامه داد: نیازمند این هستیم ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را به جوانان و عرصه‌های بین‌المللی به‌خصوص به توریست‌ها عرضه کنیم. با حمایت فولاد مبارکه قصد داریم زورخانه یا همان نورخانه‌ای را با حفظ همه ارزش‌های آن جهت ارائه و جذب جوانان در عرصه جهانی احداث کنیم. مکان و بودجه موردنیاز آن تخصیص داده شده و طراحی ویژه‌ای برای آن صورت گرفته است که طی چند ماه آینده اقدامات احداث این زورخانه انجام می‌پذیرد. امیدواریم بتوانیم این ورزش را بین جوانان ترویج دهیم و ارزش‌های آن را در جامعه و جوانمردی‌اش را در عرصه‌های مدیریتی و سیاستی انعکاس دهیم.

وی همچنین گفت: با بررسی و موفقیت مدیریت ژاپنی در تولیداتی همچون سونی، تویوتا و سیتیزن متوجه می‌شویم که آن‌ها از فرهنگ سامورایی و جنگندگی بهره می‌گیرند و فرهنگ خود را به دیگر کشورها منتقل می‌کنند و ورزششان را در امور مختلف جامعه دخالت داده‌اند؛ این اتفاق باید در کشور ما نیز بیفتد، چرا که ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که هزاران سال قدمت دارد با الگو گرفتن از فرهنگ کار، کشاورزی و جهاد پیاده شده و با آمیخته‌شدن آن با معنویت و ارزش‌های دینی رنگ و بوی دیگری گرفته است.

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه در پایان عنوان کرد: در حال حاضر مکان احداث زورخانه را با تعامل و همتی که شهرداری اصفهان و فولاد مبارکه صورت داده‌اند، منطقه باغ‌غدیر در نظر گرفته‌ایم و یک تا دو سال برای ساخت این محل زمان نیاز داریم. طراحی‌ها توسط پیمانکار در مرحله نهایی‌شدن است و طی یک یا دو ماه آینده آغاز خواهد شد. اگر بتوانیم در برگزاری مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای نیز کمک خواهیم کرد.

کد خبر 742465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.