ارائه الگوی کشت پاییزه برای ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پاییز سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت رفت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد نبی‌پور امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در یک گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: استان خوزستان در وهله نخست با نفت و گاز معرفی می‌شود، اما در صورت توجه به ابعاد دیگر، کشاورزی خوزستان تجلی پیدا می‌کند و تبدیل به خورشیدی درخشان خواهد شد.

وی افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و شامل تالاب‌های متعددی است، تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار در این استان واقع شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان، ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار و دو میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی‌پور با اشاره به وجود رودخانه‌های متعدد تصریح کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای خوزستان موجود است که می‌توان با این پتانسیل بالا کشاورزی کرد، پاییز سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت رفت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی بر ضرورت مدیریت زمین، زمان، آب، به‌کارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به‌درستی از تشکل‌ها و نیروهای مردمی در امر تولید استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای به‌کارگیری نیروها و استفاده بهینه از آن‌ها زراعت یک میلیون هکتار کشت در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغ‌ها در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

نبی‌پور ابراز امیدواری کرد: با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم را در این راستا راهنمایی و از پتانسیل آن‌ها در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کنیم.

کد خبر 742451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.