میزبانی استان اصفهان از نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: نخستین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای اواخر اردیبهشت‌ به‌ میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نکوداشت آئین کهن زورخانه‌گردی در ماه‌مبارک رمضان شامگاه شنبه _هجدهم فروردین_ در مؤسسه فرهنگ ورزش و قرآن علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) و از ساعت ۲۰:۳۰ با حضور سردار باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب‌الدعواتی از پیشکسوتان مشهور ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه، جواد محمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، حسین حسین‌زاده رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، محمدرضا ساکت مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان و عضو هیئت‌مدیره فدراسیون فوتبال، محمد سلطان‌حسینی مدیرکل اسبق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، رسول کربکندی دروازه‌بان اسبق تیم‌ملی فوتبال و باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن به‌همراه جمعی از اهالی ورزش استان اصفهان برگزار شد.

در حاشیه این نکوداشت، سردار باران‌چشمه، رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آئین زورخانه‌گردی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شب پربرکتی بود، چرا که همه پیشکسوتان بزرگ ورزش و مسئولان سیاسی و شهری استان اصفهان در زورخانه حضور داشتند. آن‌هم در زورخانه‌ای که جزو زورخانه‌های بزرگ و خوب استان اصفهان و کشور محسوب می‌شود. بنای ما بر این است که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، در جهت ترویج فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وی افزود: سال گذشته مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در شهر تبریز و با حضور ۱۲ کشور برگزار شد و سال جاری تصمیم داریم اواخر اردیبهشت‌مسابقات جهانی زورخانه‌ای را برگزار کنیم و میزبانی برگزاری این مسابقات را هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان برعهده گرفته است که اداره‌کل ورزش و جوانان و شهرداری استان اصفهان به‌همراه فولاد مبارکه از این رویداد حمایت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تصریح کرد: در این آئین نکوداشت کنار یکدیگر جمع شدیم تا دست به دست هم دهیم تا این اتفاقات خوب پس از چندسال رقم بخورد. ورزش زورخانه‌ای متعلق به کشورمان و اعتقاد همه مردم جهان نیز همین است و به این علت اقداماتی انجام دهیم تا تورنمنت خوبی را برگزار کنیم. در جهت ترویج این ورزش از طرفی فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را با حمایت وزارت ورزش‌های المپیک و فدراسیون ملی راه‌اندازی کرده‌ایم.

سردار باران‌چشمه خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که استان اصفهان ورزشکاران زیادی دارد و طی چهار سال گذشته در همه مقاطع مختلف سنی توانسته است عنوان قهرمانی یا در نهایت نایب‌قهرمانی را کسب کند و به‌همین دلیل مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای را به استان اصفهان آوردیم، همچنین میهمانان خارجی بتوانند از اماکن تاریخی استان اصفهان دیدن کنند و از شهری که مهد ورزش زورخانه‌ای جهان است یک میزبانی بزرگ شاهد باشیم.

وی ادامه داد: به‌طور قطع تعداد تیم‌ها زیاد خواهد بود، چرا که در سال‌های اخیر این مسابقات برگزار نشده است و در حال تلاش هستیم پس از برگزاری اجلاس در تهران با بررسی راهکارهای توسعه ورزش زورخانه‌ای، ۴۵ کشور دنیا از قاره‌های مختلف به تهران بیایند و دو روز در سمینار شرکت کنند. در حال بررسی هستیم و تلاشمان برای حضور اکثر کشورها است، اما از آنجا که چندسالی می‌شود این مسابقات برگزار نشده استبه تصمیمات ویژه‌تری نیاز دارد و مشارکت کشورها برای حضور در این مسابقات می‌تواند به بزرگ بودن رویداد جهانی کمک کند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی همچنین عنوان کرد: در کشور ایران نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای برگزار خواهد شد، اما پیش‌تر این مسابقات در کشورهای دیگر دنیا توسط فدراسیون جهانی برگزار شده بود. از سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ رویدادی برگزار نشده بود و تلاش‌هایی که صورت گرفته مقطعی بوده است. با وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و ارشاد تعامل داریم و از مربی تا مرشد را به کشورهای علاقه‌مند دنیا فرستاده‌ایم.

سردار باران‌چشمه افزود: وزارت امور خارجه در این قضیه با جدیت پای کار آمده است. تعدادی از تجهیزات و مربیان ورزش زورخانه‌ای و مرشدان را به کشورهای علاقه‌مند فرستاده‌ایم تا آموزش ببیند. کشورهایی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و همین چند مدت قبل از کشورهای آلمان تا روسیه، لبنان و بوسنی، سوریه و کره‌جنوبی تا کوبا از ما درخواست کرده‌اند مربیان و مرشدان را به کشور آن‌ها بفرستیم.

وی در پایان گفت: دو سال قبل و اواخر شیوع ویروس کرونا بود که قرار بود مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای به‌میزبانی استان اصفهان برگزار شود، اما ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری این مسابقات را در کشورمان و استان اصفهان نداد و فدراسیون پزشکی‌ورزشی با این رویداد مخالفت کرد. اکنون شرایط خوب است و امیدوارم با همتی که در مسئولان استان اصفهان می‌بینیم، شاهد برگزاری تورنمنت جذابی باشیم.

کد خبر 742449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.