اجرای ویژه‌برنامه «گود و ماه» در فرهنگسرای شهدای دستگرد

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: ویژه‌برنامه «گود و ماه» با رویکرد احیای آیین کهن زورخانه‌گردی در ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای شهدای دستگرد برگزار شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آیین کهن زورخانه‌گردی سالانه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود؛ به این صورت که پهلوانان و ورزشکاران باستانی هر شب میهمان یکی از زورخانه‌های سطح شهر هستند و به این ترتیب برادری و همبستگی خود را محکم‌تر از قبل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه «گود و ماه» با رویکرد احیای آئین کهن زورخانه‌گردی در ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای شهدای دستگرد اصفهان برگزار شد، افزود: این برنامه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس هیئت کشتی پهلوانی و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش پهلوانی برگزار شد و تلاش کردیم با همان حس و حال زورخانه‌ها فضایی آماده کنیم تا ورزشکاران بتوانند به‌راحتی به هنرنمایی بپردازند.

اجرای ویژه برنامه «گود و ماه» در فرهنگسرای شهدای دستگرد

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: اجرای این برنامه با سال گذشته متفاوت بود و در سال گذشته بیشتر پهلوانان و پیشکسوتان ورزش باستانی در گود زورخانه به هنرنمایی می‌پرداختند، اما سال جاری بیشتر جوانان و نوجوانان در گود حضور داشتند و در واقع موی سپیدان این ورزش نظاره‌گر هنرنمایی آن‌ها بودند و این نشانه این است که این ورزش در بین جوانان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

کشانی با اشاره به احداث مجموعه ورزشی پهلوانی در محله دستگرد گفت: برنامه ما این بود که این مجموعه برای گود و ماه سال جاری آماده شود که محقق نشد، اما تمام تلاشمان این است کهمجموعه ورزشی پهلوانی در شش ماه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.

اجرای ویژه برنامه «گود و ماه» در فرهنگسرای شهدای دستگرد

کد خبر 742443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.