راهکارهای قرآنی برای رهایی از مشکلات ارائه می‌شود

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: این شورا به نوعی برای مسئولان تصمیم‌سازی ایجاد می‌کند تا براساس راه‌حل مطرح شده در آیات و روایات مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی کشوری امروز _یکشنبه هجدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای راهبردی پیشرفت اسلامی که محل آن در شهر قم است کار آن ارائه راه‌حل‌های کارآمد برای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: این شورا به نوعی برای مسئولان تصمیم‌سازی ایجاد می‌کند تا بر اساس راه‌حل مطرح شده در آیات و روایات مشکلات مردم را حل کنند و با ارائه راهکارهای کارآمد جلوی نظریات ناکارآمد بین‌المللی را در ایران بگیرد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی خاطرنشان کرد: در دهه آخر ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ مجموعه‌ای از نشست‌های تخصصی مرتبط به نقش الگوی پیشرفت اسلامی در شهر کرمانشاه با هدف ارائه راهکار برای حل بعضی مشکلات مردم و دستگاه‌ها در حال برگزاری است.

کشوری از نشست در شهرداری کرمانشاه با موضوع ارائه ۲۷ پیشنهاد برای حل مشکلات شهر کرمانشاه سخن گفت و تصریح کرد: نشستی در سازمان امور شهرسازی استان با موضوع تبیین مقررات فقهی ساختمان در راستای بررسی تفاوت‌های ساختمان‌ها از نظر اسلام با آپارتمان‌های فعلی برگزار و راه‌حل‌های برای راحت‌تر خانه‌دار شدن مستأجران کشور ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساس پیشنهاد چندین رکن دارد، اضافه کرد: زمین رایگان از محل انفال و محل اراضی موات به مستأجران واگذار و ساختمان بر اساس فقهی به صورت حیاط‌دار و با فاصله ساخته می‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی نظریه مهم اجتهاد برای کودکان را در قالب دیگر موضوعات مورد بحث در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در این نظریه مجموعه‌ای از راه‌حل‌های تقویت روحی، جسمی و ذهنی بچه‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

کشوری افزود: در دهه آخر ماه مبارک رمضان مجموعه‌ای از نظریات مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در حال طرح شدن است که هرکدام نازل حل مشکلی از مشکلات محسوب می‌شود.

کد خبر 742436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.