زایش و تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر شهرستان ارسنجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از زایش وتولد دومین گوساله گوزن زرد درسایت تکثیر و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: افزایش ایمنی و امنیت و ایجاد محیطی مناسب برای تکثیر و زاد آوری گوزن زرد امسال شرایطی خوبی برای زیست این گونه کمیاب حیات وحش فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حسن ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این سایت با احتساب جمعیت‌های انتقالی طی دو مرحله در دو سال گذشته از سال ۹۰ با تعداد ۷ رأس کار تکثیر و پرورش را شروع کرد که تا به اکنون ۱۲۰ رأس گونه گوزن زرد تکثیر و پرورش داشته است.

وی ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مؤلفه‌های جدی برای افزایش شمار گوزن‌ها در این سایت دانست و افزود: این سایت یکی از سایت‌های موفق و به عنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: رصد و پایش مداوم منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع و مدیریت بهینه از مهمترین شاخصه‌ها در رشد این گونه ارزشمند در این منطقه از کشور است.

ابراهیمی اضافه کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این گونه با ارزش در سال گذشته حاکی از آن است که تمام شرایط زیستی برای این گونه تأمین شده است و پیش بینی و انتظار خواهیم داشت که حدود ۲۵ رأس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش‌های آینده در سال جاری به جمعیت آن اضافه شود.

کد خبر 742354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.