فضای عمومی شهر کرمانشاه باید برای یک زندگی سالم و مومنانه مهیا باشد

استاندار کرمانشاه گفت: باید فضای عمومی شهر کرمانشاه برای یک زندگی سالم و مومنانه مهیا باشد و اقشار مختلف جامعه در زمینه تامین این نیاز منطقی، مشکلی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی _شنبه هجدهم فروردین _ در نشست شورای امور مساجد استان کرمانشاه که با حضور اعضای این شورا در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: مباحث فرهنگی و اجتماعی در کنار مباحث اقتصادی و اشتغال دو اولویت بسیار مهم هستند که به صورت همزمان و مداوم توسط مدیریت ارشد استان پیگیری می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: همه ما بر مبنای وظایف قانونی و شرعی خویش، موظف هستیم برای سالم سازی جامعه و ارتقای روحی، معنوی و دینی مردم تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مساجد محل‌های امنی برای عبادت و تزکیه روح مردم هستند و همگرایی، همدلی و معنویت در جامعه را افزایش می‌دهند و در کنار آن بستری برای شکل‌گیری هیئت‌های مذهبی و فرهنگی در محلات و فعالیت‌های مردم نهاد محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: مجموعه‌های مختلف باید با رویکردی تسهیل گرانه، بسترها و فضاهای لازم را برای انجام این فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سطح جامعه فراهم کنند.

صحرایی به کمبود فضای مذهبی در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برخی از مناطق و محلات شهر کرمانشاه در زمینه فضاهای مذهبی دچار کمبودهای آشکاری هستیم.

وی افزود: شهر کرمانشاه دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت و ۱۱ هزار هکتار وسعت است و باید متناسب این شرایط، فضاها و زیرساخت‌های مذهبی و دینی برای مردم فراهم شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در اولین گام شورای امور مساجد استان باید با یک بررسی کارشناسی، نیاز کلی شهر کرمانشاه در زمینه ایجاد مساجد و فضاهای مذهبی جدید برآورد کند و در نشست بعدی پیرامون چگونگی پاسخگویی به این نیاز تصمیم‌گیری کنیم و در ادامه برای دستیابی به یک نسخه عمرانی بومی تصمیم‌گیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در بافت سنتی و قدیمی کرمانشاه مساجد کوچک و پررونقی شکل گرفته‌اند که نیاز جامعه پیرامونی خود موفق بوده‌اند. در کنار این‌ها فضاها، مساجد خیلی بزرگ یا مسجد جامع وجود داشته‌اند که در گردهمایی‌های مذهبی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

صحرایی یادآور شد: این تجربه موفق در شرایط فعلی هم می‌تواند به کار گرفته شود و با ساخت مساجد کوچک اما پررونق، نیاز یک محله را به خوبی تأمین کرد.

وی بر معرفی مشوق‌های اثرگذار به مردم برای اجرایی کردن نیت‌های خیر و خداپسندانه مانند مسجد تاکید کرد و گفت: افراد متدینی که از طریق همیاری خواهان ساخت یک مسجد هستند باید با مشوق‌ها، کمک‌ها و تسهیل‌گری های مجموعه شهرداری و دستگاه‌های اداری در این حوزه کاملاً آشنا باشند و به آسانی از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 742321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.