وجود بیش از ۱۹۰۰ موقفه در گلستان/ درآمد اوقاف استان ۱۰۰ افزایش یافته است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از وجود بیش از هزار و ۹۰۰ موقوفه در استان گلستان خبر داد و گفت: اکنون اوقاف توانسته افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از استان گلستان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان عصر امروز _ شنبه هجدهم فروردین_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول، اظهار کرد: بیش از هزار و ۹۰۰ موقوفه و بالغ بر ۴۶ هزار رقبه در استان وجود دارد که ۸۰ درصد آن مربوط به عزاداری سید الشهدا (ع) است و این نشان از محبت مردم ولایتمدار استان گلستان به اهل بیت (ع) دارد.

وی افزود: استان گلستان دارای سه هزار امکان مذهبی و ۱۲۳ امامزاده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه این مجموعه طی سال‌های اخیر رشد خوبی در زمینه‌هایی چون پرورش ماهی، کشاورزی و سایر موارد داشته است، گفت: با تغییر رویکرد اوقاف اتفاقات بسیار مبارکی در استان رقم خورده است که بسیار مورد توجه است.

مهدیان خاطرنشان کرد: اکنون اوقاف توانسته افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد را داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اوقاف استان گلستان در زمینه دام سبک و سنگین ورود پیدا کرده است و توانست اقدامات خوبی را رقم بزند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان علی آباد و درخت صنوبر هیبریدی در مجموعه روشن آباد را از دیگر اقدامات مجموعه اوقاف اعلام کرد.

کد خبر 742311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.