جذب بیش از ۱۵۰۰ معلم در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت: در سال ۱۴۰۳، دانشگاه فرهنگیان ۵۷۹ دانشجو جوب می کند و بیش از هزار معلم از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، ابوالقاسم اکبری امروز _شنبه هجدهم فروردین_ در شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰۹ دانش‌آموز از استان در مرحله اول المپیادهای علمی حائز رتبه شدند که ۱۰ درصد از دانش‌آموزان در المپیاد ریاضی هستند.

وی افزود: المپیاد بین‌المللی ریاضی که در ابتدای سال ۱۴۰۳ و در ترکمنستان برگزار شد نخستین تجربه حضور دانش‌آموزان استان در مسابقات بین‌المللی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی ادامه داد: ۱۲ تن از دانش‌آموزان استان در المپیاد بین‌المللی ترکمنستان شرکت کردند که سه دانش‌آموز موفق به دریافت مدال برنز شدند.

اکبری خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰ خانواده در ایام نوروز در ستادهای اسکان آموزش و پرورش برای اقامت پذیرش شدند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز جهادگران فرهنگی خراسان‌شمالی ۴۰ مدرسه در مناطق مختل استان رنگ آمیزی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: در ایام منتهی به انتخابات مجلس، ۲۳ همایش بزرگ رأی اولی‌ها به منظور افزایش شور و نشاط انتخاباتی، توسط آموزش و پرورش برگزار شد.

اکبری گفت: در سال ۱۴۰۳، دانشگاه فرهنگیان ۵۷۹ دانشجو جذب می‌کند و بیش از هزار معلم از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند که ۴۱۷ نفر آموزگار و مابقی معاون تربیتی، هنرآموز و دبیر هستند.

وی افزود: آزمون جذب معلمان ابتدایی در اسفند برگزار شده است و نتیجه آن به زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 742281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.