کود شیمیایی امسال ۳۰ درصد گران می‌شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود شیمیایی در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، سیدصمد ضیایی اظهار کرد: قیمت اقلام هشت کود شیمیایی یارانه‌ای تغییر پیدا کرد که افزایش قیمت کود ناشی از مسائلی مانند تحریم‌ها و مشکلات ناشی از سیاست‌های ارزی کشور بوده است.

وی افزود: کودهای شیمیایی یارانه‌ای توزیعی این شرکت صرفاً برای محصولاتی که در چارچوب الگوی کشت قرار دارند، تعلق دارد و برای محصولات خارج از الگوی کشت مجاز نیست.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان به کارگزاری‌های توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی این شرکت تاکید کرد: به قیمت درج شده در سامانه و فاکتور فروش دقت کنند تا بر اساس ابلاغیه، فروش انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پراکنش بارندگی مناسب از سال گذشته و سال جاری موجب خواهد شد امسال کشاورزان زودتر اقدام به کشت بهاره کنند، بنابراین افزایش قیمت ۳۰ درصدی کود شیمیایی، خللی برای تدارک و توزیع کود شیمیایی ایجاد نکرده است.

ضیایی اضافه کرد: کود کماکان در حال حمل و تخلیه از مبادی و پتروشیمی‌ها و کارخانجات تولید داخل به انبارها و کارگزاری‌های این شرکت است.

وی قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی اوره را یک میلیون و ۹۵۰ هزار ریال، سوپر فسفات تریپل هفت میلیون و ۱۵۰ هزار ریال، سوپر فسفات ساده و فسفات ۱۳ درصد سه میلیون و ۵۵ هزار ریال، سولفات پتاسیم هشت میلیون و ۱۲۵ هزار ریال، کلرور پتاسیم هفت میلیون و ۴۷۵ هزار ریال، دی آمونیوم فسفات هشت میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و میکرو بی‌فسفاته گرانوله سه میلیون و ۱۲۰ هزار ریال اعلام کرد.

کد خبر 742219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.