ترکیب پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان (احتمالی)

تیم فوتبال پرسپولیس تهران فردا در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر میهمان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران در چارچوب هفته بیست‌ودوم از فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر فردا _یکشنبه نوزدهم فروردین_ از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

در ادامه ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای مصاف با گل‌گهر سیرجان را در گزارشی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

بخت بازهم به دروازه‌بان دوم قرمزها رو کرد

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اول پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل و در حالی که این تیم در دو جام می‌جنگد، مصدوم شد. حالا و با مصدومیت بیرانوند، امیررضا رفیعی دروازه‌بان دوم پرسپولیس، فرصت پیدا می‌کند تا در مهم‌ترین بازی‌های فصل خودی نشان دهد.

امیررضا رفیعی در این بازی‌ها با چالش بزرگی روبه‌رو خواهد بود. وی باید در دروازه یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران بایستد و در بازی‌های حساس و سرنوشت‌ساز، عملکردی قابل قبول داشته باشد. باید دید رفیعی در غیاب دروازه‌بان اول تیم ملی و پرسپولیس چه عملکردی خواهد داشت.

خط‌دفاعی استوار پرسپولیس به‌دنبال کلین‌شیت

درخشش فرشاد فرجی در چند بازی اخیر پرسپولیس و گلزنی او در دیدار تدارکاتی مقابل مس رفسنجان و از سوی دیگر عملکرد کم نقص محمدحسین کنعانی‌زادگان در تیم ملی و باشگاهی باعث شده است تا احتمال حضور این زوج در قلب دفاع پرسپولیس در بازی‌های پیش رو قوت بگیرد.

به این موضوع عملکرد خوب گئورگی گولسیانی در بازی‌های قبلی و همچنین انگیزه بالای علی نعمتی پس از دربی را اضافه کنید تا مشخص شود اوسمار چه کار سختی برای انتخاب زوج خط دفاعی تیمش دارد.

میانه‌های زمین در قرق باتجربه‌ها

سروش رفیعی به معنای واقعی آچار فرانسه است و شاید یکی از مهم‌ترین مهره‌های اوسمار ویرا در ترکیب فعلی پرسپولیس باشد. اوسمار ویرا در دوران پسا یحیی، دست به تغییری بزرگی در ترکیب پرسپولیس زد و یک هافبک دفاعی از سیستم قرمزها خارج کرد. از زمانی که اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده، تنها شاهد حضور یک هافبک دفاعی در ترکیب هستیم و بالتبع نقش رفیعی هم با توجه به این اتفاق، تغییر کرد.

بازیکنانی مانند مسعود ریگی و سینا اسدبیگی قدرت بازی‌سازی کمی دارند و بیشتر بازیکن تخریبی محسوب می‌شوند. در سیستم اوسمار، انتقال سریع توپ به خط حمله، اهمیت بالایی دارد. باتوجه به ناتوانی بازیکنان عقب زمین پرسپولیس در گردش توپ به سمت بالا، سروش رفیعی نزدیک به خط دفاعی و در برخی مواقع بین دو مدافع میانی بازی می‌کند. تغییر نقش سروش رفیعی باعث می‌شود توپ هرچه سریع‌تر به خطوط بالاتر برسد و پرسپولیس حملات خود را با سرعت بیشتری انجام دهد.

مهاجم ازبکستانی و عیسی آل‌کثیر زوج هجومی

حضور اورونوف را در پرسپولیس باید یک خوشبختی بزرگ برای اوسمار ویرا دانست. پرسپولیس در نیم‌فصل اول دقیقاً کمبود یک بازیکن مثل اورونوف را حس می‌کرد و در ایجاد موقعیت گل ضعیف بود.

عیسی آل‌کثیر هم می‌داند تنها با گلزنی می‌تواند هم جایگاه خود در ترکیب اصلی را حفظ کند هم به درخواست‌های هواداران برای جذب مهاجم گلزن خارجی در هفته‌های باقی‌مانده پایان دهد وگرنه اوضاع برایش راحت نخواهد بود

ترکیب احتمالی پرسپولیس

امیررضا رفیعی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، سروش رفیعی، مسعود ریگی، مهدی ترابی، محمد خدابنده‌لو، عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف

کد خبر 742185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    1 0
    پرسپولیس