شتاب‌گیری مدرسه‌سازی در استان اصفهان با جذب خیران

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در مجموع ۴۵۰ پروژه مدرسه‌سازی در دست اجرا است که ۸۰ درصد آن توسط خیران و سایر آن به صورت مشارکتی انجام می‌شود.

ناصر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به شتاب‌گیری مدرسه‌سازی در استان با جذب خیران اظهار کرد: در مجموع ۴۵۰ پروژه در دست اجرا بوده که ۸۰ درصد آن توسط خیران و سایر آن به صورت مشارکتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه درصد پیشرفت ۱۰۰ پروژه با داشتن ۵۰۰ کلاس درس بالا بوده است، افزود: این طرح‌ها با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال جاری هدف‌گذاری روی ۷۰۰ تا ۸۰۰ کلاس درس است، امید می‌رود تا پایان سال بتوانیم آن‌ها را استانداردسازی کنیم و تاکنون در استان اصفهان ۱۷ هزار کلاس درس استانداردسازی شده است.

فتحی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پروژه‌های مدرسه‌سازی در حال ساخت استان با مشارکت خیران احداث می‌شود، اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها به اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است و این منابع باید از محلی به‌جز خیران تأمین شود.

وی با بیان اینکه برای تأمین تجهیزات مدارس و هنرستانی ۷۰ برای امسال میلیارد تومان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: این اقلام آموزشی از جمله میز و نیمکت دانش‌آموزی، رایانه، میز و صندلی آموزگار، تخته سبز و سفید، کمد کتابخانه، صندلی سایت کامپیوتر، میز کامپیوتر، پرینتر، فتوکپی و دیتا پروژکتور است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال ۳۰۰ هزار متر مربع از مدارس استان ایزوگام و آسفالت می‌شود، گفت: مهارت‌آموزی، رفع مشکلات، محرومیت‌زدایی و ایجاد نشاط در مناطق کم‌برخوردار مهم‌ترین هدفی است که با اعطای این تجهیزات آموزشی دنبال شده است.

کد خبر 742177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.