تشکیل پرونده برای ۵۷ شرکت‌ ورشکسته در قزوین / ۶ شرکت احیا شد

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل حدود ۱۶۰۰ پرونده برای ۵۷ شرکت ورشکسته خبر داد و گفت: از این تعداد شش شرکت احیا شده یا در حال احیا است.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تشکیل ۱۵۹۰ فقره پرونده برای ۵۷ شرکت ورشکسته طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برای این شرکت‌ها پرونده‌هایی با موضوعاتی مانند پرونده محاکماتی، بدهکاری، بستانکاری و اداری تشکیل و اقداماتی جهت حفظ حقوق ورشکسته و احیای کارگاه‌های تجاری در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های حقوقی، قضائی، اداری، مالی و تأمینی بوده است، افزود: ۲۰ فقره مزایده در سال ۱۴۰۲ برگزار شده و ۱۸ فقره مزایده هم به سال جاری موکول شده است که پس از طی مراحل قانونی این مزایده‌ها برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کسب ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد از فروش اموال در مزایده، اجاره‌بها و سود سپرده شرکت‌های ورشکسته خبر داد و خاطرنشان کرد: با استفاده از موجودی شرکت‌های ورشکسته بدهکاری به ۱۳۰ طلبکار به میزان ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تصفیه شد.

شعبانی با اشاره به پرداخت چهار میلیارد تومان به سهامداران شرکت‌های ورشکسته ادامه داد: در ضمن چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سهم دولت در موضوعاتی مانند مالیات هم به صندوق خزانه دولت واریز شده است.

وی از مختومه شدن ۴۱۰ پرونده مربوط به شرکت‌های ورشکسته در استان قزوین خبر داد و گفت: در ضمن بدهی ۱۸ شرکت و تاجر ورشکسته پرداخت شد و آگهی ختم ورشکستگی آن‌ها در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از احیای شش شرکت ورشکسته خبر داد و افزود: شش شرکت به‌طور کامل راه‌اندازی شده و دو شرکت دیگر نیز در مسیر احیا است که در نهایت با احیای این شرکت‌ها برای ۱۷۵ نفر اشتغال جدید یا مجدد مهیا شده است.

کد خبر 742099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.