استقرار پاسگاه کنترل کوچ در «زمان‌کهریز» سمیرم

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: پاسگاه کنترل کوچ «زمان‌کهریز» با هدف جلوگیری از ورود زودهنگام دام خارج از تقویم کوچ در مراتع شهرستان سمیرم استقرار پیدا کرد.

سیدحسن فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پاسگاه کنترل کوچ زمان‌کهریز، یکی از گلوگاه‌های اصلی ورود عشایر به مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم و در مرز بین استان فارس (شهرستان آباده) و شهرستان سمیرم واقع شده است.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وضعیت نسبتاً مطلوب پوشش گیاهی در مناطق قشلاقی امیدواریم که عشایر تقویم کوچ (بیستم اردیبهشت) را رعایت و از حرکت به سمت مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم خودداری کنند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی منطقه سردسیری سمیرم با توجه به زمان رویش پشتوانه کافی نداشته و از فاز رویشی به زایشی منتقل شده است؛ بنابراین چرای دام در این زمان منجر به نابودی مرتع می‌شود.

فاطمی تصریح کرد: پیرو مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال از هرگونه ورود زودهنگام دام و خارج از تقویم کوچ به مراتع شهرستان سمیرم جلوگیری به عمل خواهد آمد و بدیهی است با هماهنگی انجام شده با مراجع قضائی متخلفان معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 742044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.