کاهش ۸ درصدی تصادفات در آذربایجان‌غربی طی مدت اجرای طرح نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا پانزدهم اسفند سال‌ جاری گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش هشت درصدی تصادفات هستیم.

ایرج دست‌نشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین سال جاری اظهار کرد: طی این مدت شاهد بیش از ۱۲ میلیون و ۵۴ هزار تردد در سطح آذربایجان‌غربی بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۰.۳۵ درصدی داشته است.

وی افزود: از این تعداد تردد دو میلیون و ۲۴ هزار تردد از مبادی ورودی و خروجی استان اتفاق افتاده و کاهش ۲.۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اوج ساعات ترافیک در خصوص تردد در این استان ۱۸ تا ۱۹ گزارش شده است، گفت: طی مدت اجرای طرح نوروزی شاهد تردد ۲۴۸ هزار و ۲۶۹ نفر از پایانه‌های مرزی استان بوده‌ایم، همچنین ۱۸۴ هزار و ۲۰۷ نفر نیز توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قالب ۲۶ هزار و ۹۱۱ سفر جابه‌جا شده‌اند.

دست‌نشان مجموع تصادفات اتفاق افتاده در آذربایجان‌غربی طی مدت اجرای طرح نوروزی را ۹۸۹ فقره عنوان کرد و ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش هشت درصدی تصادفات هستیم.

وی یادآور شد: تعداد تصادفات فوتی نیز ۱۴ فقره بوده که کاهش ۴۴ درصدی در میزان تصادفات و کاهش ۳۵ درصدی در تعداد تلفات ناشی از آن را شاهد هستیم.

دست‌نشان افزود: تعداد تصادفات خسارتی نیز ۷۲۷ فقره با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم خورد.

کد خبر 742007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.