رژیم صهیونیستی برای ماندن دست و پا می‌زند

امام جمعه شهرستان چهاربرج گفت: رژیم جعلی اسرائیل برای ماندن دست‌وپا می‌زند و اساساً موجودیت او در معرض اضمحلال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی امروز _جمعه هفدهم فروردین_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان چهاربرج با تقدیر از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: روز قدس روز بیعت با مردم فلسطین بوده و درود خدا بر مردم بصیر، فهیم و ولایی شهرستان چهاربرج و ایران اسلامی که حماسه روز قدس را رقم زدند و با تمام دنیا هم صدا فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

وی افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با نام‌گذاری روز قدس، جهان را در مقابل اسرائیل قرار داد و به ما هم فهماند که نباید اسرائیل بماند و باید از صحنه روزگار محو شود.

امام جمعه شهرستان چهاربرج با بیان اینکه فلسطین سرزمینی مقدس است که در بین پیروان ادیان بزرگ الهی اهمیت فراوانی دارد، گفت: عمده اهمیت این سرزمین به‌خاطر شهر قدس و وجود آثار و اماکن تاریخی و مقدسی است که قداست ویژه‌ای به این منطقه بخشیده است.

جلالی با اشاره به اینکه قدس قبله‌گاه نخست مسلمانان و مقدس‌ترین شهر نزد یهودیان و مسیحیان، تا کنون متحمل رنج‌ها و دشواری‌های فراوانی شده است، تصریح کرد: مردمان دیار فلسطین در طول تاریخ، شاهد بیشترین درگیری‌ها، کشمکش‌ها و کشتار انسان‌ها بوده‌اند و در این میان نقش یهودیان در ارتباط با تجاوز به حریم مردم فلسطین و مسیحیان به دلیل آغاز جنگ‌های خونین صلیبی که ناشی از نگرش نژادپرستانه و بنیادگرایانه بوده، علیه مسلمانان غیرقابل‌انکار است.

وی با بیان اینکه به گواهی تاریخ سیره رفتاری و سلوک اجتماعی مسلمانان در این سرزمین، کارنامه قابل دفاعی داشته است، افزود: مسلمانان آن دیار ثابت کرده‌اند که موحدین می‌توانند در کنار یکدیگر و زیر پرچم توحید، به‌صورت مسالمت‌آمیز زندگی کنند؛ اما شهر قدس در اشغال کامل رژیم غاصب اسرائیل بوده و اسرائیل این شهر را پایتخت ابدی خود می‌خواند درحالی‌که سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان، این ادعا را به رسمیت نمی‌شناسند.

جلالی با بیان اینکه قدس در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والا و اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل تولد، زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اکرم (ص) است.

وی با اشاره به اینکه بیت‌المقدس یکی از مقدس‌ترین مکان‌هایی است که خاستگاه بسیاری از انبیای بزرگ الهی بوده است و در ادبیات اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: مسجدالاقصی یکی از مقدس‌ترین اماکن اسلامی برای مسلمانان جهان بوده و اولین قبله مسلمانان به‌حساب می‌آید که اگرچه پیامبر اکرم (ص) به خواست الهی، قبله خود را به‌سوی کعبه تغییر داد؛ ولی از اهمیت بیت‌المقدس نزد مسلمانان کاسته نشد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه آیات متعددی در قرآن کریم، در رابطه با سرزمین فلسطین و شهر مقدس قدس نازل شده و در احادیث متعددی از پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) در خصوص بیت‌المقدس به اهمیت آن تأکید شده است، اظهار کرد: مسجدالاقصی، علاوه بر اینکه خود سرزمینی مقدس است، اطراف آن نیز سرزمینی مبارک و پربرکت از نظر مادی و معنوی است.

وی در ادامه به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به کنسولگری ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها در جنگ غزه به آخر خط رسیده‌اند و در ۶ ماه جنگ به هیچ‌کدام از اهداف کلان اعلام‌شده در خصوص جنگ دست نیافته‌اند و توانی نیز برای ادامه مسیر ندارند.

جلالی تصریح کرد: تل‌آویو برای آنکه بتواند از تنگنا خارج شود بازی خطرناکی را علیه مستشاران ایرانی در سوریه آغاز کرده و به‌مرور درحال‌توسعه آن است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: صهیونیست‌ها در بحبوحه شدت یافتن تنش‌ها در کرانه باختری، فشارهای بین‌المللی، اختلافات با آمریکا که به رسانه‌ها راه‌یافته، درگیری‌های شدت یافته داخلی که همراه با استعفا از کابینه اضطراری و گسترش اعتراضات خیابانی بوده و همچنین عمل جراحی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم دست به این حمله زده‌اند.

جلالی تصریح کرد: علاوه بر این موضوعات، محور مقاومت نیز از مبدأ عراق حملات موفقی را علیه اهداف حساس در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده که با توجه به موفقیت حملات و برنامه‌ریزی آنها برای انجام حمله‌ای قابل رؤیت، محور مقاومت در عملیات‌های اخیر خود سیاست متفاوتی را به اجرا درآورده و تل‌آویو برای آنکه هزینه محور مقاومت برای استفاده از فضای بکر موجود را به چالش بکشد، حمله را با سطح تجاوز بالا برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی برای ماندن دست‌وپا می‌زند و اساساً موجودیت او در معرض اضمحلال است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در ۶ ماه گذشته ضربات مرگباری را متحمل شده که در طول ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

جلالی افزود: رژیم جعلی تلاش می‌کند، دمشق را عرصه فرسایش بازدارندگی ایران کند، این در حالی است که فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها از غزه تا کرانه و لبنان و برای آمریکایی‌ها از عراق تا یمن عرصه فرسایش است و به همین جهت ایران برای پاسخگویی فعالانه و هوشمندانه به دشمن باقدرت و صلابت و متناسب با حمله دشمن اما باحوصله و تانّی وارد می‌شود و محاسبات او را به هم می‌زند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیان او در صددند که ایران میوه قدرتش را کال بچیند و ازاین‌رو درصدد تحریک تهران هستند، اظهار کرد: ایران باید قطعاً به ضربه واردآمده پاسخ بدهد؛ اما با مختصاتی که خود تعیین می‌کند، نه مختصاتی که دیگران درصدد تحمیل آن هستند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه امروز صهیونیست‌ها چنان ضربه‌ای در غزه، کرانه باختری و شمال لبنان خورده‌اند که ۱۰۰ موشک بالستیک هم از ایجاد آن ناتوان هستند، تصریح کرد: طرفی که در ساحل مدیترانه و دریای سرخ در حال غرق است، صهیونیست‌ها و متحدانشان هستند و در میان این دریاهای مواجی که صهیونیست‌ها در آن گرفتارند، اقدامات بزدلانه در دمشق و کرمان در مسیر احیای قدرت تل‌آویو ارزشی ندارند؛ هرچند شهدای آن بسیار ارزشمندند و داغ آنها برای همه ما سنگین است.

وی با بیان اینکه برخلاف آنچه عده‌ای خواسته و ناخواسته درصدد القای آن هستند، بازدارندگی ایران نه‌تنها دچار ضعف و فرسایش نشده؛ بلکه همچنان هوشمندانه و فعالانه تقویت خواهد شد، افزود: جبهه مقاومت در یمن و عراق و لبنان بازدارندگی بی‌نظیری را ایفا کرده است درحالی‌که رژیم جعلی و آمریکا در برابر زنجیره حملات مستمر مقاومت جز واکنش‌های انفعالی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

جلالی با اشاره به اینکه سوریه شاهراه اصلی ترانزیت نیرو و تجهیزات به فلسطین و لبنان برای حمایت از مقاومت است، اظهار کرد: بنابراین تلاش جبهه مقاومت بر این است که این نقطه کماکان آرام بماند تا نقاط دیگر فعالانه به عملیات خود ادامه دهند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: طبیعی است صبر ایران اندازه‌ای دارد و طبیعتاً با اقدام اخیر رژیم غاصب، پاسخ ایران در جای خود، قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی هم چنین به حادثه تروریستی چابهار نیز اشاره کرد و گفت: امنیت ملی و آرامش مردم در هر نقطه از ایران عزیز خط‌قرمز حافظان امنیت در جای‌جای میهن اسلامی بوده و با هرگونه عامل و عنصر تهدیدگر این عرصه، قاطعانه برخورد خواهد شد.

کد خبر 741979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.