حضور در راهپیمایی روز قدس دل مردم غزه را شاد کرد

امام جمعه یزد گفت: امامین انقلاب بر مسئله فلسطین تاکید فراوانی داشته و دارند و بر همین اساس از اینکه مردم به این وظیفه الهی خود عمل کرده و دل ملت فلسطین را شاد کردند تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز _جمعه هفدهم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به برگزاری راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس اظهار داشت: از تمام مردم خوب استان یزد و ایران اسلامی که امروز فداکاری و با زبان روزه در راهپیمایی بزرگ روز قدس شرکت کردند و ندای امام عزیز ما که مبتکر این حرکت بزرگ بود را لبیک گفتند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید تقوا پیشه کنید و حقیقت تقوا را داشته باشید اضافه کرد: تقوا مراعات کردن دستورات خدای متعال، اجتناب از معصیت‌ها، ادای فرایض و انجام واجبات است و انشاالله همه در این مسیر موفق باشیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: از امام صادق (ع) در ارتباط با تقوای حقیقی سوال کردند و ایشان فرمودند اول اینکه خدا اطاعات شود و معصیت خدا انجام نشود؛ دوم اینکه متذکر خدا باشیم و خدا را فراموش نکرده و دل و قلبمان متوجه خدا باشد و هر کاری انجام می‌دهیم در مسیر خدا و برای جلب رضایت اول کار کنیم، سوم اینکه شاکر درگاه خدا باشید و کفران نعمت او را نکنیم و شکر درگاه خداوند استفاده درست و به جا از نعمت‌های اوست.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: نبی مکرم اسلام فرمودند سه چیز است که من نسبت به امت بعد از خودم می‌ترسم که نخست گمراهی بعد از معرفت و ثابت قدم نماندن در ایمانشان است؛ بعضی افراد مؤمن و نمازخوان و انقلابی و در مسیر هستند اما در اثر معاشرت با افراد ناباب یا کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها معرفتی که داشتند را از دست می‌دهند و گمراه می‌شوند؛ به همین دلیل است که پیامبر (ص) می‌فرمایند باید در این مسیر صبور باشیم و خدا را فراموش نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد لغزش‌ها در فتنه‌ها را ترس دیگر نبی مکرم (ص) در ارتباط با امت بعد از خودش دانست و خاطرنشان کرد: شیطان و شیطان صفتان برای انسان لغزش‌هایی را ایجاد می‌کنند و فتنه‌های آن‌ها حواس برخی از افراد را پرت می‌کند و پیامبر (ص) هم تاکید می‌کنند که باید مراقب باشیم که در این لغزش‌ها و فتنه‌ها گمراه نشویم.

وی ادامه داد: ذر شرایط فعلی دنیا علیه اسلام و انقلاب پر از فتنه‌، دروغ، ترویج ناامیدی، ایجاد بدبینی و موارد مختلف دیگر است و تمام حرکت‌های رسانه‌های امروز دنیا بر این مبنا استوار شده که با توجه به اینکه ایران کشوری اسلامی و انقلابی شده، ایران را از مسیر درست و اسلام واقعی دور کنند و زمینه فساد و فحشاء را در ایران به وجود آورند تا ایران جلوی ظلم و ستم و دزدی‌های آنها نایستد.

دشمن به دنبال دور کردن مردم از انقلاب است

امام جمعه یزد بیان کرد: نخستین فتنه‌ای که دشمن می‌کنند این است که اساس نعمت انقلاب و هجرتی که مردم از طاغوت به اسلام و انقلاب داشتند را از بین ببرند و برای این کار دروغ‌گویی، بدگویی، هنجارشکنی، ترویج فساد و موارد مختلف دیگر را انجام می‌دهند تا مردم را گمراه کرده و آن‌ها را نسبت به انقلاب و اسلام بدبین کنند.

آیت‌الله ناصری در ارتباط با سومین ترس پیامبر نسبت به امتشان گفت: سومین این موارد فساد، فساد اقتصادی است، دقیقاً دشمن هم بر روی همین موارد انگشت گذشته و به لحاظ اقتصادی به شدت در حال تلاش است که مردم را از ارزش‌ها دور کرده و به سمت فسادهای اقتصادی بکشاند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: بسیاری از افراد مؤمن و انقلابی بودند ولی زمانی که فرصتی برای فساد اقتصادی یا مواردی دیگر برای آن‌ها به وجود آمد لغزش داشتند و به سمت آن رفته و دیگر از وادی انقلاب و اسلام و ارزش‌های دینی دور شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ارتباط با راهکار دوری از این مشکلات تاکید کرد: برای عبور از فتنه‌ها باید بصیرت داشته باشیم و شناخت خود را از اسلام و انقلاب تقویت کرده و بر پای آن بایستیم و با توکل به خدا از مسیر منحرف نشویم.

وی گفت: دومین مورد مراقبت برای عدم لغزش از یک سو و همچنین سومین مسئله هم این است که از شهوت‌ها دور باشیم و نگذاریم چنین مسائلی در زندگی ما به وجود آید.

امام جمعه یزد در خطبه دوم خود با اشاره به مسئله قدس شریف اظهار داشت: امامین انقلاب بر مسئله فلسطین تاکید فراوانی داشته و دارند و بر همین اساس از اینکه مردم به این وظیفه الهی خود عمل کرده و دل ملت فلسطین را شاد کردند تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله ناصری برخی مسائل از جمله فرهنگسازی را در زمینه تحقق شعار سال و بهبود وضعیت اقتصادی مهم دانست و افزود: باید در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم و سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران باید به این موضوعات هم توجه لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تربیت فرهنگی و دینی کودکان و نوجوانان را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دانست و گفت: باید سعی کنیم کودکانمان را تربیت دینی کرده و آن‌ها در مسیر خداوند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آنچه ما باید به آن برسیم رستگاری است، گفت: خداوند متعال می‌فرماید هر کسی که نفس خودش را تزکیه کند و زکات پرداخت کند، به سعادت و رستگاری دست پیدا می‌کند.

آیت‌الله ناصری برخی مسائل از جمله فرهنگ‌سازی را در زمینه تحقق شعار سال و بهبود وضعیت اقتصادی مهم دانست و افزود: باید در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم و سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران باید به این موضوعات هم توجه لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تربیت فرهنگی و دینی کودکان و نوجوانان را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دانست و عنوان کرد: باید سعی کنیم کودکانمان را تربیت دینی کرده و آنها در مسیر خداوند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آنچه ما باید به آن برسیم رستگاری است گفت: خداوند متعال می‌فرماید هر کسی که نفس خودش را تزکیه کند و زکات پرداخت کند، به سعادت و رستگاری دست پیدا می‌کند.

کد خبر 741975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.