مردم مسلمان می‌توانند روز قدس را  به طوفان بزرگی تبدیل کنند

وزیر سابق امور خارجه گفت: روز قدس روزی است که مردم مسلمان می توانند آن را به طوفان بزرگی تبدیل کنند .

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان، منوچهر متکی ظهر امروز_ جمعه هفدهم فروردین_ در سخنرانی راهپیمایی روز قدس از تشکیل رژیم اسرائیل توسط انگلیس در سرزمین فلسطین خبر داد و اظهار کرد: روز قدس روزی است که مردم مسلمان می‌توانند آن را به طوفان بزرگی تبدیل کنند.
وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها سعی داشتند با کشتار فلسطینی‌ها زمینه را برای ایجاد رژیم صهیونیستی فراهم سازند، افزود: غرب به رهبری آمریکا و انگلیس کمی بعد از جنگ جهانی دوم رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و این رژیم در دوره ۳۰ ساله نخست به دنبال تثبیت خود بود.
وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه پروژه صهیونیزم با حمایت غرب شکل گرفت، گفت: در طول ۳۰ سال بعد جنگ‌های متعددی علیه فلسطینی‌ها و مقاومت منطقه شکل گرفت و رژیم صهیونیستی همواره در جنگ راهبُرد حمله سریع و برق‌آسا و مخرب را تحمیل می‌کردند و در تمام این مدت تلاش کردند تا خود را به‌عنوان یک کشور پیشروی علمی معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با برنامه‌هایی که در دستور کار خود داشتند تمامیت‌خواهی آمریکایی را برهم زدند، افزود: طی ۴۵ سال گذشته آمریکایی‌ها تلاش کردند منطق امام (ره) را سرکوب کنند اما امروز آمریکا در منطق خود با دنیا کم آورده است.
متکی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هیچگاه سفارت دو کشور ایران و عراق آسیب ندیدند اما آنها ناجوانمردانه به کنسولگری ایران حمله کردند.
وزیر سابق امور خارجه گفت: روزی که اوج گیری داعش در کشورهای سوریه و عراق آغاز شد حاج قاسم سلیمانی با اعلام آمادگی ۱۰ ها ملیت چون فاطمیون، حیدریون و زینبیون برای مبارزه با داعش مواجه شد و این ملیت‌ها با همتی که داشتند توانستند داعش را از بین ببرند.
وی یادآور شد: امروز طوفان الاقصی با شهدای که داده است توانسته صدای مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند و امروز همه مرد دنیا خواهان آزادی مردم غزه و فلسطین هستند.
کد خبر 741909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.