تولید پسماند خانگی قزوینی‌ها در نوروز ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان مدیریت‌پسماند شهرداری قزوین گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ روزانه ۷۷۰ تن پسماند خانگی را پذیرش کردیم که این میزان نسبت به روزهای عادی سال ۲۰ درصد افزایش دارد.

مهدی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به رشد تولید پسماند و زباله خانگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: در ایام نوروز سال جدید روزانه ۷۷۰ تن پسماند خانگی را پذیرش کردیم که این میزان نسبت به روزهای عادی سال ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی همچنین از جمع‌آوری ۷۴۵ تن پسماند ساختمانی رهاشده در معابر و مسیرهای ورودی شهر قزوین خبر داد و گفت: همچنین در ایام نوروز ۴۵۰ قلاده سگ بلاصاحب و ولگرد را از سطح شهر قزوین جمع‌آوری کردیم و در ضمن ۵ هزار و ۴۲۰ مبلمان شهری را شست‌وشو کردیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین به پاک‌سازی ٧٢٠ متر مربع پاکسازی معابر از پوستر و تراکت تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: در ضمن ۱۲۰ تن از شاخه‌های هرس‌شده درختان را در معابر و گذرگاه‌های مختلف شهر قزوین جمع‌آوری کردیم.

امینی با بیان اینکه در طرح عملیاتی ستاد نوروزی استقبال از بهار ۱۲۵۲ نیروی نظارتی و ۵۴ هزار و ۱۶۱ نفر-ساعت نیروی اجرایی به کارگیری شد، گفت: زیباسازی محیط شهری، نظافت معابر سطح شهر و اماکن تاریخی، مذهبی، سیاحتی و آماده‌سازی این اماکن برای شهروندان و پذیرایی از مسافران نوروزی در قزوین اهداف اصلی این طرح بودند.

وی از رشد ۳۰ درصدی رفت و روب معابر توسط پاکبان‌های شهرداری قزوین خبر داد و افزود: در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ روزانه ۱۳ میلیون مترمربع از معابر سطح شهر توسط پاکبانان رفت و روب شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری با اشاره به پاک‌سازی اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری، تعویض، تعمیر و رنگ آمیزی مخازن فرسوده، جمع آوری و حمل پسماندهای حجیم و پاکسازی زمین‌های غیرمحصور در روزهای نوروز یادآور شد: مجتمع دفن و پردازش پسماند پاکسار پذیرش پسماند ۲۱ شهرداری و بیش از ۲۰۰ روستای سطح استان را به عهده دارد.

کد خبر 741729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.