نوسازی پاریس کاهش چشمگیر مصرف انرژی را رقم زد

مطالعه شهرداری پاریس نشان می‌دهد که پروژه‌های بهره‌وری انرژی در مسکن‌های اجتماعی این شهر نقش قابل‌توجهی در کاهش مصرف انرژی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وب‌سایت شهرداری پاریس یافته‌های حاصل از مطالعه اخیر دفتر برنامه‌ریزی این شهر را در مورد تأثیر نوسازی مسکن اجتماعی بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ اعلام کرد.

نتایج نشان می‌دهد که مزایای نوسازی بافت شهری با بهره‌وری انرژی کاملاً قابل توجه بوده است. در پاریس، بخش مسکن اجتماعی مسئول ۸ درصد از کل مصرف انرژی (به استثنای حمل‌ونقل جاده‌ای) است در حالی که بخش مسکن خصوصی ۳۸ درصد را تشکیل می‌دهد. با توجه به مزایا و صرفه‌جویی‌هایی که در ساخت‌وساز مسکن اجتماعی حاصل شده است می‌توان در حوزه خصوصی از تجربیات نوسازی بهره برد.

نوسازی پاریس کاهش چشمگیر مصرف انرژی را رقم زد

نتایج این مطالعه در مورد مزایا، از حیث آمار و ارقام بسیار واضح است. برای اولین بار، قبض انرژی ساکنان مسکن‌های اجتماعی بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ یورو در سال کاهش یافته بود.

گزارش نشان می‌دهد که خانه‌های بازسازی شده ۲۸ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و برای کسانی که از گرمایش الکتریکی استفاده می‌کنند این کاهش به ۳۱ درصد رسیده است. خانه‌هایی که از گرمایش جمعی گاز استفاده می‌کنند مصرف خود را تا ۲۵ درصد کاهش داده‌اند و منازلی که به گرمایش منطقه‌ای وصل هستند، رقم ۱۸ درصدی را تجربه کردند.

نوسازی مساکن اجتماعی شامل اصلاح نمای ساختمان‌ها، تعویض پنجره‌ها، تغییر گرمایش و عایق‌کاری کف پارکت بود.

علاوه بر این، تأثیر نوسازی بر کاهش مصرف انرژی تنها در طول زمستان احساس نشد بلکه حتی در ماه‌های گرم نیز این صرفه‌جویی در انرژی مشاهده شد. به عنوان مثال، برای آپارتمانی که در طبقه آخر یک ساختمان قرار دارد، بازسازی ساختمان باعث کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گرادی می‌شود.

شهر پاریس هدف خود را بازسازی پنج هزار ساختمان اجتماعی در هر سال قرار داده است و این کار را از طریق مالکان مختلف تأمین مالی می‌کند.

نوسازی پاریس کاهش چشمگیر مصرف انرژی را رقم زد

کد خبر 741648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.