جابه‌جایی ۹۷ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از طریق فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در بازه زمانی چهاردهم اسفند سال گذشته تا چهاردهم فروردین سال جاری، ۹۷ هزار نفر با ۷۸۷ پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به مقاصد مختلف جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رامین آذری صبح امروز _پنجشنبه شانزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد پرواز که به ۱۸ مقصد داخلی و خارجی انجام شد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافت و به‌طور متوسط روزانه ۴۰ پرواز از این فرودگاه به مقاصد مختلف انجام شد.

وی افزود: بیشترین افزایش در حوزه مسافر و پرواز خارجی بود که ۲۱۴ پرواز انجام شد و ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر به ۹ شهر خارجی در چهار کشور جابه‌جا شدند که از نظر مسافر ۳۰ درصد و از نظر پرواز ۳۱ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

آذری افزود: این پروازها از طریق شش ایرلاین (خط پروازی) خارجی و ۱۴ ایرلاین داخلی صورت گرفت که در نوع خود بی‌سابقه بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی تا ۱۷ و ۱۸ فروردین ادامه دارد انتظار داریم تعداد مسافر جابه‌جا شده از طریق این فرودگاه رو به افزایش باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مجموع پروازهای انجام شده در این ایام، ۱۰ پرواز تأخیر غیرمتعارف داشتند، گفت: هماهنگی لازم انجام شده تا مبلغ بلیت دو پرواز که ساعت تاخیرشان بسیار زیاد بود، بعد از تعطیلات عودت داده شود.

آذری با عذرخواهی به خاطر تأخیر پروازهای فرودگاه‌های تبریز افزود: در مقایسه با سال‌های قبل، یکی از کم‌تاخیرترین تعطیلات را تجربه کردیم که از این بابت از شرکت‌های هواپیمایی قدردانی می‌کنم.

وی همچنین از مسافرانی که به دلیل بالا بودن تعداد پروازها، مجبور به استفاده از ترمینال حج شدند، عذرخواهی کرد.

کد خبر 741645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.