نقش زنان در اداره توسعه شهر واکاوی می‌شود/ اجرای طرح «کرامت مادری» در مدیریت شهری اصفهان

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اعلام فراخوان «نقش زنان در اداره و توسعه شهر» در سال گذشته گفت: تحقیقات خوبی در رابطه با نیازهای بانوان در شهر انجام شده بود که نیازمند به‌روزرسانی بود، به این منظور واکاوی این موضوع سال جاری پیگیری می‌شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و مصوبات کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده سال گذشته بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد.

وی با اشاره به فضاهای بی‌دفاع شهری افزود: بررسی تعداد و وضعیت موجود این فضاها انجام شد تا تعداد فضاهای بی‌دفاع شهری کمتر شود، همچنین امن‌سازی فضاها در شهر شناسایی و به مناطق ابلاغ شد و سال جاری مجدد موارد رصد و پایش می‌شود.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اعلام فراخوان «نقش زنان در اداره و توسعه شهر» در سال گذشته گفت: هدف از اعلام این فراخوان آن بود که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای به‌روزرسانی تحقیقات، از نظرات مخاطبانی که نیمی از جمعیت شهر هستند، در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود؛ در واقع فراخوان مشارکت در طرح نقش زنان در اداره و توسعه شهر یک راهبرد جمع‌سپاری و مشارکت‌محور شهروندان است که کمک زیادی به مدیریت شهری می‌کند.

کلاهدوزان با بیان اینکه برای راهبرد برنامه‌های عملیاتی توجه به نیازها می‌تواند راهگشا باشد، از این‌رو در این برنامه با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان به تدوین این پرسش‌نامه پرداختیم، ادامه داد: داده‌های موجود نیاز به به‌روزرسانی داشت و با توجه به اینکه تحقیقات خوبی در رابطه با نیازهای بانوان در شهر انجام شده بود که نیازمند به‌روزرسانی بود، واکاوی فراخوان نقش زنان در مدیریت شهری در سال جاری پیگیری می‌شود.

پایش اهداف کمیته امور بانوان شهرداری در دستور کار است

وی با بیان اینکه پیگیری تشکیل اداره امور بانوان در شهرداری سال گذشته انجام و این کمیته تشکیل شد، تصریح کرد: این کمیته ذیل معاونت فرهنگی تشکیل شد که هدف آن بررسی ساختار مربوطه تعیین شد و پایش اهداف و بررسی پیشرفت این کمیته در دستور کار سال جاری قرار دارد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای بانوان سرپرست خانوار با همکاری سازمان میادین میزهای جدید در بازارهای کوثر اختصاص داده شد تا محصولات خود را به فروش برسانند، خاطرنشان کرد: بزرگداشت روز زن و هفته مادر با همکاری سایر دستگاه‌ها پرنشاط برگزار و خدمات خوبی ارائه شد.

کلاهدوزان اظهار کرد: مجموعه «ریحانه» که در آن دیدگاه‌های اقتصادی، تفریحی و خانواده‌محوری مورد توجه قرار دارد، از بودجه سال جاری حذف شد، اما همچنان پیگیری می‌کنیم و به دنبال مکانی برای خدمات‌رسانی به بانوان هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد بانوان شاغل در شهرداری اصفهان تنها ۱۰ درصد است، اظهار داشت: بعضی آزمون‌های استخدامی فقط باید برای بانوان برگزار شود تا میزان ورودی آن‌ها بیشتر و توانمندی آن‌ها ظهور بیشتری داشته باشد، البته تاکنون چند معاونت مالی مناطق به بانوان سپرده شده و به تعداد قبلی افزوده شده است.

گسترش ظرفیت‌های تفریحی ویژه دختران نوجوان پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه جلسه‌ای با حضور بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شده است، ادامه داد: در این راستا وظایف قانونی شهرداری بررسی شد که یکی از آن‌ها لایحه کارت منزلت شهروندی بود که طبق این لایحه، مادران دارای بیش از سه فرزند نیز می‌توانند از این کارت استفاده کنند.

کلاهدوزان تصریح کرد: جلسه‌ای در رابطه با شهر دوستدار کودک و مشکلاتی که وجود دارد و باید رفع شود برگزار شد، همچنین بخشی از لایحه بودجه که مربوط به نوجوانان و خانواده است بررسی شد.

وی با بیان اینکه طرح کرامت مادری سال گذشته بررسی و سال جاری پیگیری می‌شود تا به نتیجه برسد، گفت: این طرح مشابه طرح کرامت مادری وزارت بهداشت است که تلاش می‌کنیم در مدیریت شهری اجرا شود، همچنین برای هم‌اندیشی در رابطه با امکان‌سنجی و مکان‌یابی برای احداث مجموعه‌های فرهنگی دختران نوجوان نیز جلساتی برگزار شد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه گسترش ظرفیت‌های تفریحی ویژه دختران نوجوان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها در برنامه «اصفهان من» معرفی می‌شود.

کد خبر 741640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.