حقابه زاینده‌رود ۲۴ هزار هکتار اراضی اصفهان را زیر کشت بُرد

تأمین حقابه کشاورزی در استان اصفهان از حوضه آبریز زاینده‌رود سبب شده است تا به گواه تصاویر ماهواره‌ای ۲۴ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت برود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بررسی اطلاعات ماهواره‌ای از سطح زیر کشت در استان اصفهان بیانگر آن است که هم‌اکنون ۲۴ هزار هکتار از اراضی در استان اصفهان زیر کشت رفته و مطابق برنامه حوضه آبریز زاینده‌رود آبیاری شده است.

۱۳ هزار هکتار از اراضی یاد شده در غرب و مرکز اصفهان قرار دارد و ۱۱ هزار هکتار از اراضی نیز در شرق اصفهان واقع شده است.

مطابق گزارش حوضه آبریز زاینده‌رود، رهاسازی آب با توجه به برنامه پویای منابع آب منطبق بر مدل‌سازی نیاز گیاه در کشت‌های تعیین شده در دستور کار بوده است.

برای کشت پاییزه شرق اصفهان نیز تاکنون دو نوبت رهاسازی در آبان و فروردین‌انجام پذیرفته و بارندگی منطقه شرق در اسفند نیز نیاز آبی کشاورزی را تأمین کرده است.

سال ۱۴۰۰ بود که تأمین نشدن حقابه کشاورزان شرق اصفهان به بروز نارضایتی و برقراری تجمعات گسترده در شهر اصفهان منتهی شد.

طی دو سال اخیر، توقف برداشت صنایع از منابع آب سطحی و زیرزمینی، مدیریت هوشمند آب کشاورزی و بارندگی مناسب در منطقه سبب شده است تا حقابه کشاورزان در حوضه آبریز زاینده‌رود مطابق توافق با نهادهای کشاورزی تأمین شود.

حقابه زاینده‌رود ۲۴ هزار هکتار اراضی اصفهان را زیر کشت بُرد

کد خبر 741570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    حقابه صنایع اببر را قطع کنید آنقدر فشاربیارین که آب کاشان ویزد را قطع کنند...پساب تصفیه شده شهری باید به کشاورزان تحویل بشه هم اب رودخانه جاری میشه وهم تالاب گاوخونی پرآب میشه وهم نیازی به انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز نیست