تنبیه تفکیک نکردن زباله با روش سخت آلمانی‌ها

شرکت مدیریت پسماند آخن آلمان اعلام کرد که نیروهای خدمات شهری از خالی کردن سطل‌های زباله آلی که حاوی زباله‌های اشتباه است، خودداری خواهند کرد و به این ترتیب با لبریز شدن سطل‌‎ها، ساکنان را از لحاظ روانی تنبیه می‌کنند تا تفکیک را به‌درستی انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت زباله آخن در راستای آموزش مجدد ساکنان، سطل‌های مخصوص زباله ارگانیک را که به نادرست با زباله‌های دیگر پر شده‌اند، خالی نمی‌کند. به نظر می‌رسد که بیش از ۹۰ درصد از زباله‌ها به‌ویژه پسماندهای آلی در این شهر به‌درستی دسته‌بندی نمی‌شود و این امر در نهایت هزینه و تلاش بیشتری را برای مدیریت زباله آخن به همراه دارد، چراکه باید مراحلی اضافی را برای تبدیل نهایی پسماندها در کارخانه کمپوست انجام دهند.

این شهر ۴۰ یورو به ازای هر تن برای زباله‌های آلی به‌خوبی تفکیک‌شده و ۱۰۰ یورو بیشتر برای زباله‌های آلی بد طبقه‌بندی‌شده می‌پردازد. از آنجا که جداسازی زباله‌های آلی در آخن به‌خوبی انجام نمی‌شود، این شهر متحمل ۰.۵ میلیون یورو هزینه اضافی در سال می‌شود.

تنبیه تفکیک نکردن زباله با روش سخت آلمانی‌ها

به همین دلیل است که مقامات شهرداری تصمیم گرفته‌اند یک کمپین عجیب را برای آموزش صحیح به ساکنان در مورد قوانین زباله‌های آلی به راه بیندازند؛ کارکنان خدمات شهری با رها کردن سطل‌ها و پر شدن آن‌ها تا حد سرریز قصد دارند به ساکنان نشان دهند که تفکیک نکردن زباله وظیفه شهروندان است و نه شهرداری.

در مرحله بعدی، سازمان مدیریت پسماند برچسب‌هایی را روی سطل‌ها می‌گذارد که نشان می‌دهد چه اقلامی را باید در سطل‌ها جداسازی کرد.

این شرکت از ابتدای سال حدود چهار هزار نامه برای ساکنان ارسال و اعلام کرده است که در ماه آوریل، سطل‌های زباله‌های ارگانیک در صورت تفکیک نادرست تخلیه نمی‌شوند. دوره مهلت اکنون به پایان رسیده است، بنابراین کسانی که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند دو گزینه برای انتخاب دارند:

- پیش از مراجعه مدیریت پسماند، زباله‌های موجود در سطل زباله را دوباره مرتب کنند.

- برای یک جلسه تخلیه ویژه درخواست و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

شرکت مدیریت پسماند آخن امیدوار است که این امر به ساکنان کمک کند تا رفتار دفع زباله خود را تغییر دهند. رایج‌ترین و نادرست‌ترین اقلامی که به‌طور مرتب در سطل‌های زباله آلی ریخته می‌شود کیسه‌های پلاستیکی، پوشک و کارتن‌های شیر بوده است.

تنبیه تفکیک نکردن زباله با روش سخت آلمانی‌ها

کد خبر 741544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.