بازدید بیش از ۱۹ میلیون نفر از اماکن گردشگری خوزستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: ۱۹ میلیون و چهار هزار و ۵۶۵ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خوزستان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، جمال عامری امروز _چهارشنبه پانزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین سال جاری، ۱۹ میلیون و چهار هزار و ۵۶۵ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خوزستان ثبت شده است.

وی افزود: بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی پنج میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۱۷ نفر، طبیعی پنج میلیون و ۹۵۰ هزار و ۸۵۳، تفریحی سه میلیون و ۸۴ هزار و ۸۸۵، مذهبی یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۳۶، دست‌ساز ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۲۴۷، صنایع دستی ۴۰۸ هزار و ۵۴۰، فرهنگی ۱۹۳ هزار و ۴۰۲، سلامت یک هزار و ۴۸۷ و موزه‌ها ۵۵ هزار و ۶۹۸ مورد ثبت شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اقامت گردشگران خاطرنشان کرد" مجموع اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۳۹ نفر بود که میزان پذیرش در اقامتگاه‌های رسمی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر، مجتمع‌های گردشگری و غیره ۴۳۰ هزار و ۴۳۱ نفر معادل ۱۴.۷۷ درصد به ثبت رسید.

عامری با اشاره به پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های غیررسمی عنوان کرد: این آمار نیز یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر معادل ۶۵.۱۴ درصد بود و میزان کل اقامت در اقامتگاه‌های اضطراری ۵۸۵ هزار و ۷۷۴ نفر معادل ۲۰.۰۹ درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۱۹۴ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران نوروزی صورت گرفته که از این تعداد بازدید نظارتی انجام شده، ۹۰ بازدید از مراکز اقامتی ،۳۴ بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی و ۴۵ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۵ مورد نیز در سایر واحدها بوده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در مجموع این بازدیدها، ۱۵ تذکر و ۹ فقره تشویق به ثبت رسیده است؛ ضمن اینکه شاهد تعطیلی یا تعلیق هیچیک از واحدهای خدمات‎ رسان در سطح استان تا به این تاریخ نبوده‌ایم.

عامری توسعه زیرساخت‌های گردشگری را مهم عنوان و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی در توسعه زیر ساخت‌ها و به ویژه اقامتگاه‌های گردشگری در استان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مرمت، بهسازی و به روز رسانی سرویس‌های بهداشتی سطح استان عملکرد مطلوبی ثبت شد و در ردیف استان‌های پیشرو در این زمینه قرار داریم.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در این خصوص کمترین شکایت در سامانه رسیدگی به شکایت‌ها ثبت شده و تلاش می‌شود که در دیگر زیرساخت‌ها نیز به نحو شایسته پیشرفت داشته باشیم

کد خبر 741430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.