کشت خربزه، کاهو و هندوانه در استان قزوین ممنوع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری کشت محصولاتی همچون کاهو، خربزه و هندوانه در مزارع استان قزوین ممنوع شده است و در صورت مشاهده کشت با افراد خاطی برخورد قانونی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی بعدازظهر امروز _چهارشنبه پانزدهم فروردین‌_ در نشست الگوی کشت که با حضور مدیران کل هواشناسی، برق، آب‌منطقه‌ای و کارشناسان برگزار شد، اظهار کرد: رعایت نکردن الگوی کشت در شرایط بحرانی آبی صدمه جدی به منابع آبی استان وارد می‌کند.

وی افزود: بهره‌برداران باید طرح الگوی کشت را جدی بگیرند، چراکه رعایت نکردن الگوی کشت توسط بهره‌برداران موجب کمبود منابع آبی و لطمه جبران‌ناپذیری به کشاورزی استان وارد خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه طرح کنترل الگوی کشت جزو مهم‌ترین اولویت‌های بخش کشاورزی است و با توجه به بحران منابع آبی در استان مهم‌ترین راهکار برون‌رفت اجرای الگوی کشت است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح الگوی کشت در استان نیازمند همکاری و ترغیب کشاورزان برای اجرای این طرح است.

عطایی اضافه کرد: سال گذشته و برای نخستین‌بار اقدامات جدی و سلبی در خصوص الگوی کشت و اطلاع‌رسانی مناسب با همکاری شرکت سهامی آب منطقه‌ای انجام شد و باید در عمل هم رعایت الگوی کشت در مزارع انجام شود.

وی ادامه داد: شیوه صحیح عملیاتی کردن اجرای الگوی کشت در شهرستان‌ها ضروری است و بنابراین می‌توان از ظرفیت فرمانداران در راستای فرهنگ‌سازی الگوی کشت، اطلاع‌رسانی مناسب به کشاورزان و اقناع آن‌ها بهره برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر اجرای طرح گفت: مصادیق رعایت نکردن الگوی کشت در مزارع و برخورد قانونی با افراد خاطی در اجرای طرح الگوی کشت استفاده کرد.

عطایی افزود: در حال حاضر در راستای بحران کم‌آبی و صرفه‌جویی منابع آب اقداماتی همچون اجرای الگوی کشت، کشت محصولات کم‌آب‌بر در مزارع و گاهی کاهش سطح زیر کشت و افزایش بهره‌وری انجام شده است.

وی ادامه داد: سال جاری کشت محصولاتی همچون کاهو، خربزه و هندوانه در مزارع استان قزوین ممنوع شده و اخطارهای لازم برای کشت این محصولات به کشاورزان استان داده شده است که در صورت مشاهده کشت، با افراد خاطی برخوردهای قانونی خواهد شد.

کد خبر 741372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.