۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
۴ سنت‌ جالب ارامنه

روز قدردانی از ارامنه هر سال سوم آوریل برگزار می‌شود و برای تاکید بر تاریخ و فرهنگ ارمنی‌ها مشخص شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ارمنی‌ها برای قرن‌ها به عنوان اقلیت در کشورهای بزرگ‌تر زندگی می‌کردند. اکنون نیز بیشتر ارمنی‌ها در ارمنستان زندگی نمی‌کنند و در سراسر جهان پراکنده هستند، اما با وجود فاصله‌های جغرافیایی و جذب تأثیرات متعدد از فرهنگ‌های متنوع و غالب، همچنان فرهنگ متمایزی را حفظ کرده‌اند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌شود.

سنت تشییع جنازه

سنت‌های تشییع جنازه در ارمنستان برای کمک به فرد متوفی در نظر گرفته شده است. مردم محلی بر این باورند که هر فرد سرنوشتی از پیش تعیین شده دارد که به آن چکاتاگی می‌گویند و روی پیشانی او حک شده است. ارامنه قبل از اینکه یک تابوت برای دفن از خانه خارج شود، آن را سه بار به در ورودی می‌زنند تا به اصطلاح دروازه‌های بهشت را برای روح متوفی باز کنند.

آداب مهمانی

درست مانند هر کشوری در منطقه قفقاز، ارمنی‌ها نیز مهمان‌نواز هستند و دوست دارند همواره در خانه‌های خود مهمان داشته باشند. امتحان نکردن غذا و تدارکات میزبان توهین‌آمیز تلقی می‌شود، بنابراین قبل از رفتن به یک شام ارمنی برای جلوگیری از خجالت و توهین به میزبان، گرسنه بروید.

زندگی با والدین

والدین ارمنی محافظه‌کار هستند و بسیار معمول است که فرزندان بالغ تا زمانی که ازدواج کنند یا احتمالاً تا آخر عمر در خانه با خانواده زندگی کنند. والدین معمولاً هزینه تحصیل، ازدواج و سایر رویدادهای زندگی فرزندانشان را می‌پردازند؛ این مفهومی است که ممکن است برای بسیاری از مردم بخش غربی جهان کاملاً بیگانه باشد.

معرفی نوزادان پس از ۴۰ روز

بسیاری از خانواده‌های ارمنی از رسمی پیروی می‌کنند که بر اساس آن به مدت ۴۰ روز اجازه ملاقات با نوزادان داده نمی‌شود و فقط بستگان درجه یک این حق را دارند.

۴ سنت‌ جالب ارامنه

کد خبر 741371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.