۶۵ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پر شده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ظرفیت پرشدگی سدهای استان را ۶۴.۶۱ درصد عنوان کرد و گفت: ۳۵.۳۹ درصد از ظرفیت سدها خالی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی مرادی امروز _چهارشنبه پانزدهم فروردین‌_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۱۲ سد مخزنی در استان، حجم ورودی آب سدهای استان در ابتدای سال آبی جاری که از ابتدای مهر آغاز می‌شود را یک میلیارد و ۲۱۰.۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت سدهای استان با یک‌میلیارد و ۳۴۵.۷۴ میلیون متر مکعب افزود: ۶۴.۶۱ درصد ظرفیت پُرشدگی سدهای استان است که ۳۵.۳۹ درصد از ظرفیت آن‌ها خالی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به بارش‌های خوب بهاری از پُرشدگی ۱۰۰ درصدی و سرریز شدن سد تنگ حمام شهرستان قصرشیرین خبر داد و خاطرنشان کرد: درصد خالی سد زاگرس گیلانغرب ۲۵ درصد بوده و پرشدگی آن خوب است.

مرادی در خصوص درصد خالی بودن دیگر سدهای استان، گفت: سد گیلانغرب ۶۷.۶۸ درصد، سد گاوشان ۵۳.۱۳ درصد، سد سلیمانشاه سنقر و کلیایی ۶۹.۱۹ درصد خالی است.

وی بیشترین پُرشدگی را مربوط به سد داریان با ۹۸۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در مجموعه وضعیت آبی با توجه به بارندگی‌های اخیر خوب بوده، اما با این وجود ورودی بعضی سدهای استان بسیار کم است.

کد خبر 741357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.