واکسیناسیون بیش از ۱۷ میلیون نوبت سر دام در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۷ میلیون نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک میان انسان و حیوان واکسینه شدند.

ناصر عسکری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: روند انجام واکسیناسیون دام سبک و سنگین در استان نسبت به برنامه اعلامی سازمان دامپزشکی کشور در انواع بیماری‌ها پیشی گرفته است و با انجام بیش از ۱۷ میلیون نوبت سر دام نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در نتیجه تلاش صورت گرفته در دامپزشکی خوزستان در ایمن‌سازی حداکثری جمعیت دامی، رخداد کانون‌های بیماری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، کاهش ۴۱ درصدی داشته است که سبب افزایش سلامت و میزان تولیدات دامی استان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه تمام ۱۷ میلیون نوبت سر دام واکسینه شده در استان به صورت رایگان در برابر بیماری‌ها ایمن‌سازی شدند، عنوان کرد: یکی از راهکارهای دیگر پیشگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی، پایش و مراقبت از بیماری‌های واگیردار دامی است که در سال ۱۴۰۲ رصد و پایش بیماری‌های واگیردار دامی در استان رشد ۳۷ درصدی را نسبت به سال قبل از آن داشته است.

عسکری‌فرد تصریح کرد: توصیه ما به دامداران این است که علاوه بر واکسیناسیون، اصول امنیت زیستی و کنترل ورود و خروج دام و اقدامات بهداشتی شامل ضدعفونی و قرنطینه دام‌ها را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، هر نوبت سر واکسیناسیون به معنای انجام هر نوبت واکسیناسیون برای هر یک دام است.

کد خبر 741325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.