ترکیب سپاهان مقابل تراکتور (احتمالی)

تیم فوتبال سپاهان امروز در حالی به مصاف تراکتور می‌​رود که یک یا دو بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در یکی از دیدارهای معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، سپاهان در حالی به مصاف تراکتور می‌رود که فرشاد احمدزاده را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار ندارد. وضعیت مصدومان سپاهان هم آنچنان تعریفی ندارد و آریا یوسفی به طور قطعی بازی با تراکتور را از دست داده است، همچنین وضعیت مصدومیت پیام نیازمند و محمد جواد حسین‌نژاد هم به‌طور قطعی مشخص نیست و برای اطلاع از وضعیت نهایی آن‌ها باید تا زمان بازی دو تیم منتظر ماند.

وضعیت تثبیت شده خط دفاعی

سیاوش یزدانی با رهایی از بند مصدومیتی که در نیم‌فصل اول با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بازگشت نسبتاً خوبی به ترکیب سپاهان داشته است و این حضور مداوم او باعث شده است خط دفاع سپاهان به ثبات نسبی برسد. در بازی با تراکتور هم مانند دیدارهای قبلی سپاهان، سیاوش یزدانی در کنار محمد دانشگر زوج دفاع میانی سپاهان خواهند بود و در چپ و راست خط دفاع میلاد زکی‌پور و رامین رضائیان به کار گرفته می‌شوند. هادی محمدی نیز گزینه جانشین دو دفاع میانی سپاهان خواهد بود.

آنطور که از اخبار چند روز گذشته به نظر می‌رسد پیام نیازمند با رهایی از بند مصدومیت می‌تواند برابر تراکتور به میدان برود و درون دروازه بایستد، اما با این وجود نمی‌توان حضور او را قطعی دانست و اگر او در آخرین لحظات نتواند از تست‌های آمادگی با موفقیت بیرون بیاید، نیما میرزازاد جانشین او در دروازه خواهد شد.

معمای جانشین فرشاد در خط هافبک

فرشاد احمدزاده با اخراج ناشیانه در بازی قبل برابر گل‌گهر، چالش سختی برای مورایس در بازی حساس با تراکتور ایجاد کرد. او که یکی از مهره‌های اصلی خط هافبک سپاهان به‌شمار می‌رفت بیشتر در مرکز خط هافبک یا سمت راست حضور داشت، اما حالا در غیاب او در ترکیب اصلی مورایس بازیکنی با ویژگی‌های مشابه احمدزاده نخواهد داشت که در ترکیب اصلی قرار دهد. به همین دلیل غیبت احمدزاده در شکل کلی چینش ترکیب اصلی سپاهان تأثیرگذار خواهد بود. برایان دابو، علی‌اصغر اعرابی و محمدجواد حسین‌نژاد گزینه‌های جانشین احمدزاده در ترکیب هستند که در این میان احتمال استفاده از دابو به دلیل ویژگی‌های دفاعی‌تر و فیزیکی بهتر نسبت به گزینه‌های دیگر بیشتر است زیرا بازی در جو ورزشگاه تبریز مقابل تیمی که از خط هافبک خوبی بهره می‌برد نیاز به قدرت مطلوب در میانه زمین دارد. محمد کریمی و امید نورافکن دیگر مهره‌های سپاهان در خط هافبک خواهند بود، اما در صورت حضور دابو در ترکیب اصلی، ممکن است پست دقیق یکی از این دو بازیکن تغییر کند.

مورایس یک انتخاب دیگر هم می‌تواند داشته باشد و آن استفاده از رضا اسدی در خط هافبک است که در این صورت اعرابی به عنوان هافبک راست به کار گرفته می‌شود و در مجموع بار هجومی سپاهان بالاتر می‌رود. با این وجود اما انتخاب ترکیب دفاعی‌تر با استفاده از دابو به جای احمدزاده می‌تواند گزینه منطقی‌تری باشد.

خط آتش سپاهان با ۳ سه مهره خطرناک

رضا اسدی، رضا شکاری و شهریار مغانلو سه مهره هجومی سپاهان هستند که هرچند در اردوی اخیر به تیم ملی دعوت نشدند، اما در بازی‌های اخیر سپاهان گلزنی کرده‌اند و آمادگی خود را نشان داده‌اند. در بازی با تراکتور احتمالاً رضا اسدی در سمت راست و رضا شکاری در سمت چپ وظایف دفاعی بیشتری خواهند داشت و شهریار مغانلو در نوک خط حمله امید اصلی سپاهان برای گلزنی به‌شمار می‌رود. سپاهان علاوه بر این کاوه رضایی و علی‌اصغر اعرابی را نیز به عنوان مهره‌های هجومی روی نیمکت دارد که شاید از آن‌ها در نیمه دوم بهره ببرد.

ترکیب احتمالی سپاهان برابر تراکتور

پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد کریمی، امید نورافکن، برایان دابو، رضا اسدی، رضا شکاری و شهریار مغانلو

کد خبر 741268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.