کشف دو انبار بوتاکس و مکمل های ورزشی قاچاق و تقلبی در اراک

سرپرست معاونت غذا و دارو اراک از کشف دو انبار داروهای بوتاکس و مکمل های ورزشی قاچاق و تقلبی به ارزش ریالی چهار میلیارد و ششصد میلیون ریال در شهر اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری با اشاره به کشف دو انبار بزرگ دپوی دارو و مکمل غیرمجاز در استان مرکزی اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با اولویت و پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا، کارشناسان معاونت غذا و دارو به همراه مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در تحقیقی از دپوی مقادیری داروی و مکمل‌های غیر مجاز از دو انبار در اراک مطلع شدند.

وی افزود: با شناسایی انبارهای مذکور در دو از محله‌های اراک کارشناسان معاونت غذا و دارو به همراه پلیس امنیت اقتصادی در محل مذکور حاضر و در بازرسی از یک انبار مقداری داروی غیر مجاز شامل (ژل تزریقی، انواع و یال، بو تا کس، انواع سرم) قاچاق به ارزش ریالی یک میلیارد و ششصد میلیون ریال و از یک انبار دیگر تعداد ۲۲۰ قوطی مکمل‌های ورزشی قاچاق و غیر مجاز به ارزش ریالی سه میلیارد ریال کشف کردند.

سرپرست معاونت غذا و دارو با بیان اینکه ارزش داروهای مکشوفه در ارزیابی کارشناسان مربوطه چهار میلیارد و ششصد میلیون ریال برآورد شده است و پرونده برای طی مراحل قضائی به مراجع ذیربط ارجاع شد.

دکتر یادگاری با تأکید بر اینکه قاچاق کالاهای سلامت محور یکی از پدیده‌هایی است که به شدت سلامت و اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد، گفت: معاونت غذا و دارو همواره با تمام توان و جدیت با قاچاق و توزیع کالاهای سلامت محور، برخورد خواهد کرد و از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ آماده دریافت گزارشات شهروندان در این زمینه است.

کد خبر 741220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.