بلینکن: اوکراین در «زمان حساسی» در جنگ با روسیه قرار دارد

وزیر امور خارجه آمریکا که به پاریس سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) گفت: اوکراین در زمان حساس و مهمی در جنگ با روسیه قرار دارد و نیاز فوری به حمایت بیشتر غرب دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن در جریان سفر خود به فرانسه با ابراز تاسف از اینکه بسته نظامی چند میلیارد دلاری برای کی‌یف به علت مخالفت کنگره آمریکا به بن بست رسیده، به خبرنگاران، اظهار کرد: این موضوع بدون شک ضروری است که آنچه اوکراینی‌ها برای دفاع از خود به آن نیاز دارند، به ویژه مهمات و دفاع هوایی را فراهم کنیم.

وی افزود: این دلیل دیگری است که درخواست بودجه تکمیلی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره [برای ارائه به اوکراین] باید در سریع ترین زمان ممکن برآورده شود.

بر اساس این گزارش، بایدن از مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است درخواست کرده که بسته کمک‌های نظامی و مالی را تایید کند، اما مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، ماه‌هاست این موضوع را با استناد به اولویت‌های داخلی به تعویق انداخته است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است هر بسته کمک‌های نظامی و بشردوستانه بین‌المللی باید شامل اقداماتی برای رسیدگی به امنیت در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد.

این درحالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که اگر کی‌یف این کمک‌ها را دریافت نکند، نیروهایش باید قدم به قدم «در گام‌هایی کوچک» عقب‌نشینی کنند.

بلینکن برای گفت‌وگو با مقامات ارشد فرانسه از جمله امانوئل مکرون به پاریس رفته است. وی پیش از دیدار با مکرون، با استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه گفت‌وگو خواهد کرد.

به نوشته رویترز، رئیس‌جمهوری فرانسه در بحبوحه ترس از ضعیف شدن اوکراین در جنگ به ویژه با کاهش حمایت ایالات متحده، در هفته‌های اخیر موضع جنگ‌طلبانه‌تری در قبال روسیه اتخاذ کرده است.

در همین حال، وزیر دفاع فرانسه به تازگی اعلام کرد که پاریس محموله‌ای شامل موشک‌های ضدهوایی آستر ۳۰ و صدها خودروی زرهی را به عنوان بخشی از بسته کمک دفاعی جدید خود به اوکراین ارسال خواهد کرد.

کد خبر 741183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.