دوره بعد وسعت و مدت نمایشگاه قرآن کریم را افزایش می‌دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیشتر بازدیدکنندگان تقاضا دارند فضای نمایشگاه قرآن کریم توسعه پیدا کند که امیدواریم در سال‌ بعد و دوره‌های بعد نمایشگاه قرآن از نظر وسعت و مدت برگزاری گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه دوشنبه _سیزدهم فروردین_ پس از بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران با یادآوری اینکه شعار امسال نمایشگاه قرآن توجه به خانواده بود، اظهار کرد: سال جاری نمایشگاه قرآن «خانواده محور» برنامه‌ریزی شد که طی این دو هفته برگزاری شاهد استقبال خانواده‌ها و حضور خانوادگی شهروندان در این رویداد قرآنی بودیم.

وی فضای نمایشگاه قرآن را زنده توصیف کرد و افزود: در گفت‌وگوهایی که با بازدیدکنندگان داریم، مردم تقاضا دارند فضای نمایشگاه توسعه پیدا کند که امیدواریم در سال‌های بعد و دوره‌های بعد نمایشگاه قرآن از نظر وسعت و مدت برگزاری گسترش پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هر چقدر در نمایشگاه قرآن برای کودکان و نوجوانان هزینه کنیم، سرمایه گذاری فرهنگی است، به زودی دستاوردهای آن را در قالب محصولاتی که تولید خواهد شد خواهیم دید، بیش از ٢ میلیون نفر پویانمایی فرهنگی مذهبی (بچه زرنگ) را تماشا کردند که بیش از ٧٠ میلیارد تومان فروش داشته است.

اسماعیلی داشت: میزان استقبال از نمایشگاه قرآن امسال بسیار بالا بود، پویش «حافظ شو» ابتکار این دوره نمایشگاه بود که با استقبال مواجه شد، به‌طوری که طبق آخرین آمار در پویش «حافظ شو» بالای میلیون نفر شرکت کننده ثبت شده است، برای کودکان و نوجوانانی که در سامانه قرآنی ثبت‌نام کردند تا زمان نمایشگاه دوره بعد برنامه‌های متنوعی داریم.

وی گفت: اتفاق ویژه نمایشگاه امسال بخش غزه بود، مقاومت مردم غزه با تکیه و توسل به قرآن در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مثال‌زدنی است. انعکاس مظلومیت و مقاومت در نمایشگاه قرآن مدنظر وزارت فرهنگ بود.

اسماعیلی با اشاره به‌ ویژه‌برنامه‌های جانبی نمایشگاه قرآن کریم افزود: گفت‌وگوهای تهران پیرامون موضوع قرآن کریم برگزار شد و از کشورهای اسلامی در این گفت‌وگوها حضور داشتند که فضای همدلی با موضوع غزه ایجاد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 740995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.