حمله هوایی اسرائیل به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق /  بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند

منابع خبری گزارش داده اند رژیم صهیونیستی ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منابع خبری امروز دوشنبه گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

برخی منابع مدعی شده‌اند ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. با وجود این، هنوز هیچ آمار رسمی از خسارت و تلفات این حمله منتشر نشده است.

توضیحات وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به مجاورت سفارت ایران

وزارت دفاع سوریه تأیید کرد که در حمله هوایی رژیم اسرائیل ساختمان کنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است حدود ساعت ۵ عصر، دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی از سمت جولان اشغالی کرد و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

بازدید وزیر خارجه سوریه از سفارت ایران پس از حمله اسرائیل

خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق در حال بازدید از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آنکه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، هستند.

ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر هدف تجاوز اسرائیل

العالم گفته هدف ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر در منطقه «المزه» در دمشق بوده است. این شبکه خبری همچنین گزارش داده است سفیر ایران و خانواده ایشان در سلامت کامل هستند.

این خبر در حال تکمیل است…

وزیر امور خارجه سوریه پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در پایتخت سوریه ضمن حضور در سفارت ایران در دمشق با حسین اکبری، سفیر ایران دیدار کرد.

مقداد در این دیدار تاکید کرد که رژیم اسرائیل نمی‌تواند بر روابط بین تهران و دمشق اثر بگذارد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: «ما شدیداً این حمله رژیم اسرائیل را محکوم می‌کنیم و می‌گوئیم این رژیم هرگز نمی‌تواند بر روابط سوریه و ایران تأثیر بگذارد.»

سفیر ایران نیز در این دیدار با اشاره به تجاوز اسرائیل به سوریه گفت که این همان حقیقت رژیم صهیونیستی است که به قوانین بین‌الملل احترام نمی‌گذارد.

حسین اکبری سفیر ایران در دمشق در گفت‌وگویی تلویزیونی نیز اظهار کرد: این ساختمان با جنگنده‌های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم.

وی افزود: بعد از این همه جنایت در ۶ ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد.

سفیر ایران در دمشق خاطرنشان کرد: شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.

اکبری با بیان اینکه تاکنون آواربرداری کامل انجام نشده و بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعداً منتشر خواهد شد، عنوان کرد: دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلاً نمی‌توانیم اسامی را اعلام کنیم.

«محمد رضا زاهدی»، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حمله به شهادت رسید.

منبع: تسنیم

کد خبر 740909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.