تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مدیریت شهری تیران است

معاون فرماندار تیران و کرون گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرها در اولویت بودجه و برنامه مدیریت شهری این شهرستان قرار دارد.

امیر عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تدوین و تصویب بودجه ۱۴۰۳ سه شهرداری تیران، رضوانشهر و عسگران، اظهار کرد: تدوین بودجه توسط شهرداری‌ها و تصویب آن توسط شوراهای اسلامی شهرها سال گذشته انجام شد و کمیته تطبیق فرمانداری پس از بررسی و رفع اصلاحات، تأیید نهایی را به مدیریت شهری اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی را لحاظ کنند، افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌هایی که مورد مطالبه مردم است در چرخه خدمت‌رسانی ضرورت دارد. این طرح‌ها در اولویت‌های بودجه قرار گرفته است و مدیران شهری باید تمرکز خود را در این حوزه‌ها قرار دهند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار تیران و کرون ادامه داد: اصلاحات عمرانی بعضی پروژه‌ها مورد تاکید است تا رضایتمندی شهروندان افزایش پیدا کند.

عرب با اشاره به اینکه در ارائه خدمات شهری رضایتمندی شهروندان و رعایت قانون حائز اهمیت است، تصریح کرد: زیبا و منظر شهر، خدمات حمل‌ونقل عمومی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و خدماتی، آسفالت و بهسازی معابر، خدمات فرهنگ شهروندی و پیش‌بینی زیرساخت‌ها برای اجرای پروژه‌های دیگر دستگاه‌های اداری جزو اولویت‌ها و مطالبات بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن همکاری شهرداری‌ها در زیرسازی، توسعه زیرساخت‌ها و صدور پروانه‌ها لازم است و در شورای مسکن این موضوع پیگیری می‌شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بر اساس قانون ۶۰ درصد بودجه سالانه شهرداری‌ها در حوزه عمرانی هزینه می‌شود، ادامه داد: مابقی بودجه به فعالیت‌های خدماتی و جاری اختصاص دارد که با توجه به اولویت‌بندی هر شهری، احتمال تغییر در این درصدها وجود دارد.

عرب بودجه شهرداری تیران برای سال ۱۴۰۳ را ۱,۳۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این بودجه در شهرهای رضوانشهر و عسگران به ترتیب ۲۶۰ میلیارد ریال و ۲۱۰ میلیارد ریال برای امسال توسط شهرداری‌ها پیشنهاد و شورای اسلامی شهر مصوب کرده است.

وی افزود؛ تحقق بودجه بر اساس محل‌های درآمدی شهرداری‌ها است و مدیران شهری باید بر اساس برنامه درآمدی اعتبار پیشنهادی را محقق کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار تیران و کرون توجه به حفظ بیت‌المال در اجرای بودجه را مهم دانست و اظهار کرد: نظارت بر حسن اجرای برنامه و بودجه شهرداری‌ها بر عهده شوراهای اسلامی قرار دارد.

کد خبر 740906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.