«شاه کلید عشق»، جرقه‌ای که از یک جلسه پرسش و پاسخ زده شد

نویسنده کتاب شاه کلید عشق گفت: رمان شاه کلید عشق تم عاشقانه و متنی روان دارد تا همه مردم بتوانند به‌راحتی آن را درک کنند.

راضیه سادات محقق مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نوشتن رمان «شاه کلید عشق» را از سال ۱۳۹۸ شروع کردم، اظهار کرد: چند سال پیش در جلسه پرسش و پاسخی با جوانان حضور داشتم و سوالاتی را مطرح کردند که به مذاق ما مذهبی‌ها خوش نمی‌آمد؛ بعد از این جلسه به فکر فرو رفتم و گفتم این نسل از جوانان جامعه ما هستند در همین راستا باید به سوالاتی که دارند پاسخ داده شود.

وی افزود: در این روند، مصاحبه‌های متعددی با جوانان داشتم و حتی بخاطر این کتاب شهر به شهر با جوانان صحبت کردم و با اساتید دانشگاه مشورت داشتم.

نویسنده کتاب شاه کلید عشق تصریح کرد: در ابتدا ۵۰۰ تا ۶۰۰ صفحه مطلب نوشته شد که همه آن‌ها را نمی‌توانستم در قالب یک کتاب چاپ کنم، از این‌رو بخشی از آن را حذف و بخشی را خلاصه کردم و در نهایت ۲۰۰ صفحه از کتاب را ارائه دادم.

وی افزود: ارتباط جوان و قرآن هدف اصلی من و خلأ جامعه فعلی است که باید در جامعه ایجاد شود، چراکه در این مسیر خیلی‌ها کم‌کاری کردند؛ احساس کردم به‌عنوان یک جوان حافظ قرآن وظیفه دارم این ارتباط را بین جوان و قرآن برقرار کنم و قصد دارم در این زمینه کتاب‌های دیگری را نیز به چاپ برسانم.

محقق گفت: سال ۱۳۹۹ بین گرفتن دکتری و چاپ کتاب مانده بودم، به طوری که می‌گفتم اگر مدرک دکتری بگیرمنوعی خودخواهی خواهد بود، چرا که من چهار سال ارتباط بین جوان و قرآن را به وقفه انداختم، از این‌رو تصمیم گرفتم اول کتاب خود را چاپ کنم و بعد به سراغ تحصیل بروم؛ چهار سال طول کشید تا این کتاب تکمیل و به چاپ برسد.

وی با اشاره به اینکه متن کتاب بسیار روان است، اظهار کرد: برای بحث جذابیت این رمان تم کتاب را عاشقانه و متن ثقیل آن را به متنی روان تبدیل کردم تا همه مردم بتوانند به‌راحتی آن را درک کنند.

نویسنده رمان شاه کلید عشق ادامه داد: امروزه واژگانی مانند حلال و حرام بین مردم کلیشه‌ای شده است و بار منفی‌ای را با خود می‌کشد، از این رو در کتاب خود آن چیزی که در دین تحت عنوان حلال و حرام گفته شده است را با لفظ بایدها و نبایدها مطرح کردم تا جذابیت خاص خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که این کتاب به دست جوانان می‌رسد، تصریح کرد: مراسم رونمایی از کتاب عالی بود و از اساتید دانشگاه، پزشکان، دانشجویان فعال فرهنگی و به‌طور کلی تمام گروه‌ها برای رونمایی از رمان شاه کلید عشق شرکت کردند و استقبال پرشوری داشتند.

کد خبر 740872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.