کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی یک رمال از شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که به‌عنوان رمال و فالگیر اقدام به دریافت مبالغ کلان از شهروندان و مسافران نوروزی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی به عنوان رمال و فالگیر اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مرجع قضائی در حالی که تعداد زیادی از مردم در صف انتظار و پشت در منزل متهم ایستاده بودند وارد منزل شدند و او را حین دعانویسی و شیادی از شهروندان و مسافران نوروزی دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در بازرسی از منزل استیجاری متهم تعدادی کتاب ادعیه، خر مُهره و مقدار زیادی وجه نقد، مُهره مار، فلزات شرف‌الشمس، کاغذهای دعا و کتاب‌هایی با مضمون طلسم و دعانویسی کشف شد.

هاشمی‌فر با اشاره به دستگیری همدست متهم نیز گفت: با حکم مرجع قضائی تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در یکی از حساب‌های بانکی نامبردگان مسدود و دستورات لازم برای انسداد دیگر حساب‌های مرتبط با آنان نیز صادر شده است.

سردار هاشمی فر خاطرنشان کرد: شهروندان باید این نکته را مدنظر داشته باشند که افراد رمال و فالگیر نه تنها کمکی برای رفع مشکلات، بیماری‌ها و گرفتاری‌های آن‌ها نمی‌توانند انجام دهند چه بسا زمینه‌ساز مشکلات و گرفتاری‌های دیگری برای خانواده‌ها خواهند شد و هدف آنها فقط کسب درآمد از طریق فریب شهروندان است.

کد خبر 740569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.