بازدید ۲.۵ میلیون نفر از نمایشگاه قرآن تهران

وزیر فرهنگ گفت: آمارها نشان می‌دهد تا امروز نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر از نمایشگاه قرآن امسال بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی امروز _شنبه یازدهم فروردین_ در حاشیه بازدید آیت الله سید ابراهیم رئیسی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: شاید تصور اولیه این بود که نمایشگاه امسال به واسطه برگزاری در ایام نوروز دچار ریزش مخاطب شود.

وی با بیان اینکه از اولین روز فروردین مصادف با روز آغازین سال جدید نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را آغاز کردیم، افزود: مردم در این دوره از نمایشگاه حضور بسیار قوی و پرنشاطی داشتند؛ آمارهای دقیق همکاران من نشان می‌دهد که تا امروز نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه این نمایشگاه در بنایی با مساحت ۸۰ هزار متر مربع برگزار شده است، گفت: بخش بین‌الملل با حضور ۲۸ کشور به انجام فعالیت‌هایش پرداخت؛ در این بخش نمایشگاه اقدامات فاخر و ارزنده‌ای انجام شد که از جمله آن می‌توان به نشست میان نخبگان کشورهای اسلامی اشاره کرد.

اسماعیلی اظهار داشت: موضوع غزه مسئله اول نمایشگاه امسال بود، مقاومت گسترده‌ای که شاهدش بودیم براساس فرهنگ قرآنی شکل گرفته است که تلاش شد در نمایشگاه به خوبی به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: بخش پوشش‌های اسلامی مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و موجب شد با ازدحام مخاطبین روبه‌رو شویم که نشان می‌دهد چه قدر نیاز است سکوهای دائمی عرضه لباس را گسترش دهیم؛ البته باید توجه داشت در سیاست‌های وزارت فرهنگ این موضوع در دستور کار است و انشاالله انجام خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه در نمایشگاه امسال قرآن کریم بخشی نیز به کودکان و نوجوانان تخصیص یافته بود، اظهار داشت: بحث خانواده در نمایشگاه امسال موضوع محوری بود؛ خانواده نقطه قوت فرهنگ دینی و ایرانی _ اسلامی ماست و به خوبی در این نمایشگاه شاهد حضور خانواده‌ها هستیم.

اسماعیلی در مورد تقدیر از خادمان قرآن کریم افزود: انجمن خادمان قرآن کریم سالیانه افرادی را با حضور آقای رئیس جمهور به عنوان خادم قرآن کریم مورد تجلیل قرار می‌دهد که امسال نیز پانزده نفر از این عزیزان با حضور رئیس‌جمهور مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در مورد به ویژگی منتخبان گفت: این افراد در شاخه‌های مختلف هنری، آموزشی و پژوهشی جزو نفرات برجسته محسوب می‌شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 740554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.