سعادت بشر در پرتو عمل به آیات قرآن است

رئیس جمهور گفت: سعادت بشر در پرتو عمل به آیات قرآن است و معتقدیم که پناه بشر در تمام عالم قرآن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در «بیست و نهمین آئین تکریم از خادمان قرآن کریم» با اشاره به تلاش‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌هایی که در برگزاری نمایشگاه امسال قرآن کریم در راستای ارائه جلوه‌ای از کارهای نو در ترویج معارف قرآنی به کار گرفته شده، از همه خادمان قرآن کریم که عمر خود را صرف ترویج قرائت، فهم و معارف قرآن کرده‌اند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه جمهوریت و اسلامیت را دو رکن اساسی جمهوری اسلامی برشمرد و با بیان اینکه مردم به رهبری امام خمینی (ره) به دنبال آن بودند که قرآن در متن زندگی آنها جاری شده و حکومتی بر اساس آموزه‌های قرآن تشکیل دهند، افزود: مردم به دنبال حاکمیت اسلام و آیات حیات بخش قرآن بر زندگی فردی و اجتماعی خود و عمل به این آیات بودند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما سعادت بشر را در پرتو توجه و عمل به قرآن می‌دانیم و باور داریم آنچه در عالم پناه بشر بوده و سعادت او را در هر دو جهان تضمین می‌کند، آموزه‌های قرآن کریم است، اظهار داشت: کتاب کامل در کنار انسان کامل مدار هدایت بشر هستند و اساساً وجه اشتراک این دو هدایت بشر است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه شئون زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و شخصی انسان در پرتو قرآن به بهترین شکل قابل اداره است، گفت: قرآن کریم برای همه سوال‌ها و مسائل زندگی انسان معاصر پاسخ مناسب دارد. با حرکت اجتهادی تمدن‌ساز می‌توان به همه مسائل و سوالات پیش‌روی انسان معاصر با ابتنای بر قرآن پاسخ مناسب داد.

وی خاطرنشان کرد: در این عرصه علما و بزرگان ما در عرصه فقه و اصول کارهای بسیار ارزشمندی کرده‌اند، اما کارهای بسیاری نیز باید انجام شود. در پرتو تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توجه به قرآن، امروز تعداد زیادی قاری، حافظ و افرادی تربیت شده‌اند که ظرف وجود و فهم آنها با آیات قرآن پرورش یافته است.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: امروز ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت حوزه و دانشگاه در عرصه مفاهیم و آموزه‌های قرآنی وجود دارد و دولت و همه دستگاه‌ها نیز مسئولیت و وظیفه جدی دارند که زمینه را برای بهره‌مندی جامعه از ظرفیت‌های هدایتی قرآن به خصوص در چنین ایامی که ایام ضیافت‌الله است، فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، منتخبان بیست و نهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی همزمان با یازدهمین روز از برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) تجلیل می‌شوند. اسامی این منتخبان به شرح زیر است:

حوزه حافظان، قاریان و مدرسان قرآن

محمدصادق زارعان، حافظ ممتاز و حائز رتبه‌های ملی و بین المللی در رشته حفظ قرآن کریم

مائده ادیب زاده، حافظ کل قرآن کریم، داور، مدرس و پیشکسوت قرآنی

وحید مجتهدزاده، قاری ممتاز و دارای رتبه‌های متعدد ملی و بین المللی قرآن کریم

حسینعلی شریف، استاد پیشکسوت قرآنی و مؤلف کتب مختلف آموزش قرآن

محمود لطفی نیا، استاد، داور، قاری و مدرس پیشکسوت قرآن کریم

حوزه پژوهشگران قرآنی

مرتضی کریمی نیا، محقق، نسخه شناس و احیاکننده مصاحف کهن قرآنی

حجت الاسلام علیرضا قائمی نیا، پژوهشگر و محقق قرآن کریم و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

حوزه نشر و رسانه

اسحاق ابراهیمی از فعالان برجسته حوزه چاپ و صحافی قرآن کریم

حوزه مدیران قرآنی

جواد صدیق از مدیران پیشکسوت فعالیت‌های قرآنی مردمی

رحیم قربانی از مدیران و فعالان با سابقه قرآنی

حوزه هنرمندان قرآنی

هادی کوه خضری، طراح و کاشیکار کتیبه‌های قرآنی مساجد و اعتاب مقدسه

علی اکبر اسماعیلی تبار، خوشنویس و کاتب برجسته قرآن کریم

خسرو روشن، خوشنویس و استاد نقاشی‌خط در حوزه قرآن و عترت.

داریوش یاری، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما با فیلم‌های کوتاه و داستانی متعدد در حوزه قرآن و اهل بیت

جعفر دهقان، استاد و بازیگر پیشکسوت در نقش‌های اثرگذار فیلم‌های متعدد قرآنی و ارزشی.

تاکنون طی ۲۸ دوره ۳۱۲ خادم قرآنی در رشته‌های خوشنویسی، پژوهش، قرائت، حفظ، آموزش، ترجمه، مدیریت، صحافی، جلدآرایی، نگارگری، هنر هفتم و دیگر رشته‌های مربوط تجلیل شده اند.

ادامه دارد...

کد خبر 740532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.