۲۲ میلیون تردد از آغاز سفرهای نوروزی در جاده‌های استان اصفهان ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از تردد ۲۲ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۴۳۱ خودرو از بیست‌وچهارم اسفند تا دهم فروردین‌ماه در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد دادخواه اظهار کرد: طبق آمار سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه تردد یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۷۴ خودرو در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده این میزان در مقایسه با تردد تاریخ مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: روز گذشته ۱۱۸ هزار و ۸۴۱ وسیله نقلیه وارد استان اصفهان شده و ۱۱۹ هزار و ۷۷۰ وسیله نقلیه نیز از محدوده استان خارج شده‌اند.

دادخواه خاطرنشان کرد: طی ۱۶ روز گذشته و از آغاز سفرهای نوروزی ۲۲ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۴۳۱ خودرو در سطح جاده‌های استان تردد داشته‌اند که درصد تغییرات این آمار نسبت به سال گذشته نزدیک به صفر می‌باشد.

فرزاد دادخواه تشریح کرد: در این بازه زمانی تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۸۵ خودرو بوده و یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۶ وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده است. که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد کاهش هم در مقادیر ورودی و هم در مقادیر خروجی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نتایج تحلیلی داده‌های مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: ۲۴ درصد خودروهای عبوری در محورهای استان، کمتر از ۶ ساعت در محدوده استان اصفهان تردد داشتند، ۱۴ درصد نیز بین یک تا ۲ روز، ۱۳ درصد نیز بین یک تا ۲ هفته، ۹ درصد بین ۲ تا ۳ روز در استان اصفهان ماندگاری داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای طرح ستاد نوروزی خودروهای استان تهران با ۱۸.۷ درصد، استان فارس با ۵.۵ درصد، استان چهارمحال و بختیاری با ۴.۶ درصد، استان مازندران با ۲.۲ درصد بیشترین تردد را در استان اصفهان داشتند و پلاک‌های یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان و خوزستان در رده‌های بعدی این آمار به ثبت رسیده است.

دادخواه با اشاره به تردد ۸.۵ درصدی خودروهای استان اصفهان در محدوده استان قم عنوان کرد: خودروهای ثبت شده با پلاک اصفهان بیشترین تردد را پس از استان قم، به ترتیب در استان‌های تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مازندران، مرکزی، خراسان رضوی و گیلان داشتند.

کد خبر 740514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.