کشاورزی و احیا دریاچه ارومیه نباید فدای یکدیگر شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: انتظار می‌رود رهاسازی حق‌آبه دریاچه ارومیه در فصول غیرکشاورزی با نظارت دقیق و جلوگیری از برداشت غیر مجاز انجام شود تا آب رها سازی شده به طور مستقیم به پیکره دریاچه وارد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا رضایی امروز _شنبه یازدهم فروردین_ در جلسه هماهنگی صیانت از حقآبه دریاچه ارومیه اظهار کرد: میزان آبی که با عناوین حقآبه دریاچه ارومیه، آب کشاورزی و آب شرب از سد مخزنی شهید کاظمی به نام میاندوآب رهاسازی می‌شود به مراتب کمتر از نیاز شهرستان است.

وی افزود: این موضوع علاوه بر مشکلات زیست محیطی، حوزه کشاورزی شهرستان میاندوآب را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: در مسیر ۸۵ کیلومتری سد شهید کاظمی تا آب‌بند نوروزلو، علاوه بر تبخیر و هدر رفت آب، برداشت‌های غیرمجاز نیز باعث کاهش سهمیه آب شهرستان می‌شود که انتظار داریم اقدامات لازم برای رفع این مشکل توسط امور منابع آب آذربایجان‌غربی و در سطوح بالاتر (وزارت نیرو) انجام شود.

رضایی بر توجه توأمان به موضوع کشاورزی و دریاچه ارومیه تأکید کرد و ادامه داد: نباید کشاورزی منطقه و احیای دریاچه ارومیه را فدای همدیگر کرد، بنابراین انتظار می‌رود رهاسازی حقآبه دریاچه ارومیه در فصول غیرکشاورزی با نظارت دقیق و جلوگیری از برداشت غیر مجاز انجام شود تا آب رها سازی شده به طور مستقیم به پیکره دریاچه وارد شود.

کد خبر 740499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.