پذیرش بیش از یک میلیون «نفر - روز» در مراکز اقامتی آموزش و پرورش

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان تا امروز (شنبه) یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۶۷ «نفر-روز» در کل کشور در مراکز اقامتی آموزش و پرورش پذیرش شده‌اند، گفت: استان فارس با ۱۷۸ هزار و ۱۳ «نفر-روز» پذیرش، همچنان بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیانرا از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نیک‌فر با بیان اینکه ۱۳۹ هزار و ۵۲۱ خانوار یعنی حدود ۹۲۵ هزار و ۷۲۷ نفر در مراکز اقامتی ۳۲ استان کشور پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: ۷۶ هزار و ۶۹۷ اتاق فعال است و ۱۳ هزار و ۶۰۷ مدرسه تا به امروز در طرح نوروزی، پذیرش فرهنگیان را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه استان فارس با ۱۷۸ هزار و ۱۳ نفر روز پذیرش، بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده است، افزود: پس از آن نیز استان‌های اصفهان، خوزستان، بوشهر و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آمار اسکان را تا به امروز داشته‌اند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح اسکان موقت فرهنگیان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، افزود: ۶۷۰۴ مدرسه، ۶۱ هزار و ۴۵۱ کلاس درس، ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی، ۳۰۰ اردوگاه (۳۰۰۰ سوئیت) و ۵۰ مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان (۲۰۰۰ خوابگاه) با ۲۰ هزار و ۱۵۸ عامل اجرایی برای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

نیک‌فر پیش‌بینی کرد که ۴۲۰ هزار خانوار یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مراکز اقامتی موقت آموزش و پرورش کل کشور در نوروز ۱۴۰۳ استفاده کنند.

کد خبر 740489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.