۱۰ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۷۷۸ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

سیدعلی میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی سال ۱۴۰۲ با اجرای ۳۳ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قطعی موفق به بازپس‌گیری حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱,۷۷۸ میلیارد ریال شده است.‌

وی با اشاره به جزئیات این ۳۳ مورد افزود: از این ۳۳ مورد، ۲۷ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهرهای استان به مساحت بیش از ۵/۵ هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۴۵۱ میلیارد ریال و شش مورد اجرای احکام قطعی در شهرهای استان به مساحت بیش از ۴/۵ هکتار و ارزش تقریبی ۱,۳۲۷ میلیارد ریال است که در همه عملیات‌ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی عنوان کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه، برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه‌وشهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار نگیرند.

میرکریمی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از آماده‌باش نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی خراسان شمالی در ایام نوروز در بازه زمانی بیست‌وهفتم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین خبر داد.

کد خبر 740470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.