اعضای بدن ۲ مرد و زن قزوینی نجات‌بخش بیماران شد

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین از اهدای اعضای یک بانوی ۶۰ ساله و یک مرد ۵۰ ساله قزوینی خبر داد که دچار مرگ مغزی شده بودند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اهدای اعضای یک بانوی ۶۰ ساله و یک مرد ۵۰ ساله قزوینی خبر داد و اظهار کرد: پیکر مرد ۵۰ ساله ساکن اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان برای اهدای عضو از بیمارستان بوعلی سینا قزوین به تهران منتقل شد که این متوفی از هشتم فروردین ۱۴۰۳ دچار مرگ مغزی شده بود.

وی اضافه کرد: این نخستین مرگ مغزی منجر به اهدای عضو امسال در استان قزوین محسوب می‌شود و با وجود رسیدگی‌های کادر پزشکی و اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جان این فرد انجام شد، متأسفانه مرگ مغزی او توسط کارشناسان پیوند و تیم دانشگاه علوم پزشکی تأیید شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین ادامه داد: با رضایت خانواده متوفی و هماهنگی‌های لازم توسط کوردیناتور تیم پیوند، یک روز بعد از مرگ مغزی متوفی در روز نهم فروردین کبد و کلیه‌های این مرد ۵۰ ساله به بیماران نیازمند اهدای عضو اهدا شد.

دیده‌بان همچنین به اهدای اعضای خانم ۶۰ ساله به بیماران نیازمند پیوند عضو اشاره کرد و گفت: پیکر خانم ۶۰ ساله ساکن روستای نوده استان قزوین برای اهدای عضو از مرکز آموزشی-درمانی بوعلی سینا قزوین به تهران منتقل شد که متوفی روز نهم فروردین دچار مرگ مغزی شده بود.

وی افزود: این دومین مرگ مغزی منجر به اهدای عضو امسال در استان قزوین است و با وجود رسیدگی‌های کادر پزشکی و اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جان این فرد انجام شد، متأسفانه مرگ مغزی او توسط کارشناسان پیوند و تیم دانشگاه علوم پزشکی تأیید شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در نهایت با رضایت خانواده متوفی و هماهنگی‌های لازم توسط کوردیناتور تیم پیوند، یک روز بعد از مرگ مغزی متوفی در روز دهم فروردین کبد و کلیه‌هایش به بیماران نیازمند اهدای عضو اهدا شد.

کد خبر 740457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.